برخورد با ناهنجاری‌ها اولویت اصلی پلیس

پرشین خودرو:سردار محمدرضا مهماندار در رابطه با وضعیت معابر در ساعات اوج ترافیک گفت: در ساعات اوج ترافیک بیش از 67 درصد از معابر در تسخیر خودروهای شخصی است در حالی که تنها 40 درصد از افراد از این طریق جابه‌جا می‌شوند.

به گزارش «پرشین خودرو»، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ صبح امروز در نشست خبری خود در رابطه با موضوع ترافیک گفت: یکی از موضوعاتی که امروز باعث آزار شهروندان در تهران شده است، بحث بی‌نظمی است.

وی در رابطه با ابعاد بی‌نظمی در تهران افزود: یکی از این بی‌نظمی‌ها عدم احترام به قوانین و مقررات است به طوریکه عدم رعایت برخی از قوانین از سوی افراد موجب ایجاد مشکلاتی برای دیگر شهروندان می‌شود که بر همین اساس پلیس طبق قانون با متخلفین برخورد می‌کند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین اظهار داشت: یکی از اولویت‌های پلیس برخورد با ناهنجاری‌ها است که تحقق این امر مستلزم حوصله و همکاری بخش‌ها و دستگاه‌های گوناگون است.

مهماندار با اشاره به ابعاد دیگری از بی‌نظمی بیان کرد: یکی از مواردی که موجب بی‌نظمی در تهران شده، این است که هر فردی به هر طریقی و در هر مکانی که می‌خواهد می‌‌‌تواند رانندگی کند و غیر از محدودیت‌های کمی مثل عدم تردد کامیون در طول روز که وجود دارد، محدود دیگری در این زمینه وجود ندارد که این بی‌نظمی و عدم ساماندهی تردد در تهران یکی از موارد ممهم بی‌نظمی است.

وی همچنین افزود: در بخش توزیع مواد غذایی هیچ ساماندهی وجود ندارد و ما شاهد هستیم که در اوج ترافیک صبحگاهی توزیع مواد غذایی نیز باری مضاعف در ترافیک تهران است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: یکی از موارد دیگر در ایجاد بی‌نظمی عدم نگاه ترافیکی به برخی از موضوعاتی است که در شهر رخ می‌دهد مثلاً در بحث برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها اگر ساماندهی و مدیریت مناسب وجود نداشته باشد، باعث بروز مشکلات می‌شود.

مهماندار گفت:‌ البته توجه به این نکته ضروری است که بی‌نظمی‌های موجود از گذشته وجود داشته و تا کنون ادامه دارد اما هر روز این بی‌نظمی‌ها وضعیت را بدتر و بحرانی‌تر می‌کند.

وی در رابطه با وضعیت معابر گفت: در ساعات اوج ترافیک بیش از 67 درصد از معابر در تسخیر خودروهای شخصی است در حالی که تنها 40 درصد از افراد از این طریق جابه‌جا می‌شوند.

منبع: فارس

کد خبر 64322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha