برخورد با موتورسیکلت سواران در 20 منطقه اصفهان

پرشین خودرو:بیش از 52 درصد تصادفات منجر به فوت موتورسیکلت سواران، 30 درصد را عابرین پیاده تشکیل می دهند که سن موتورسواران فوت شده نیز همواره بین 15 تا 30 سال بوده و سن عابرین پیاده همواره در سنین بالا قرار داشته است.

به گزارش «پرشین خودرو»سرهنگ رضا رضایی امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آگاه سازی آحاد مردم در زمینه راهور بسیار مهم و راهبردی است. بحث آلودگی هوا با توجه به اینکه سازمان های مختلفی در آن نقش دارند اما در بحث برخورد و تشدید برخورد با خودروها توسط راهنمایی و رانندگی اقدامات خوبی صورت گرفته است. تا جایی که طبق اعلام مرکز معاینه فنی حضور شهروندان در این مدت بیش از 80 درصد بوده است.

وی به برخورد با راکبین موتورسیکلت اشاره کرد و افزود: برخورد با موتورسیکلت از 10 نقطه به 20 نقطه افزایش پیدا کرده و موضوع آموزش راکبین نیز در نظر گرفته شده است. به این شکل که وقتی راکب برای تحویل موتور به یکی از پارک های ما مراجعه می کند باید دوره آموزشی را بگذراند. همچنین در این مدت راه اندازی دوربین های ثبت تخلف عبور چراغ قرمز و توقف روی خط عابر پیاده نیز شدیداً فعال بوده اند.

رییس پلیس راهور استان اصفهان با اعلام این خبر که افراد تا سه روز آینده بیشتر فرصت ندارند تا از تخفیفات جریمه ای استفاده کنند، گفت: با تلاش های صورت گرفته در هشت ماهه در کل استان در مجموع شاهد کاهش پنج درصدی تصادفات بوده ایم اما چند زنگ خطر وجود دارد. متأسفانه میزان تصادفات منجر به فوت راکبان موتورسیکلت افزایش یافته است.

رضایی اضافه کرد: بیش از 52 درصد تصادفات منجر به فوت مربوط به موتورسیکلت سواران و 30 درصد را عابرین پیاده تشکیل می دهند. سن موتورسواران فوت شده همواره بین 15 تا 30 سال بوده و سن عابرین پیاده همواره در سنین بالا قرار داشته است.

افزایش 2 درصدی تصادفات در هشت ماهه سال جاری

هم چنین، رییس پلیس راه استان اصفهان از آغاز طرح زمستانی خبر داد و اظهار کرد: در این طرح در 9 گردنه برفگیر و صعب العبور تیم های پلیس حضور دارند و 117 اکیپ در این طرح بکارگیری می شوند. تسهیل عبور و مرور و همچنین کمک به 380 هزار نفر در جاده ها و همچنین کنترل 350 هزار وسیله نقلیه در طرح زمستانی 94 باعث شد که ما نسبت به سال 95، 9 درصد کاهش تصادفات را شاهد باشیم.

سرهنگ پورقیصری، ضمن توصیه به مردم استان، افزود: در زمان بارش برف سفر نکنید ولی اگر اجباراً سفر کردید زنجیر چرخ، مواد غذایی خشک، لباس گرم همراه داشته باشید و باک بنزین خود را همواره پر نگه دارید.

رییس پلیس راه استان اصفهان گفت: در هشت ماهه ابتدای سال جاری متأسفانه با افزایش دو درصدی تصادفات مواجه بودیم اما در مجموع با کاهش هشت درصدی مجروحیت و تصادفات منجر به خسارت روبرو بوده ایم.

منبع: ایسنا

کد خبر 64417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha