کد خبر 64604
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
افزایش 12 درصدی تصادفات در آذربایجان‌غربی

پرشین خودرو: مدیر حمل و نقل و ترافیک آذربایجان‌غربی گفت: 10 هزار تاکسی پلاک عمومی در سطح استان تردد می‌کنند که از این تعداد چهار هزار تاکسی فرسوده هستند.

به گزارش «پرشین خودرو»، «پیمان آرامون» در مراسم ویژه روز حمل و نقل در بوکان، اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های دولت تدبیر و امید 2000 دستگاه تاکسی با تسهیلات دولتی تا کنون نوسازی شده و 2000 دستگاه تاکسی دیگر نیز تا 6 ماه دیگر در آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شوند.

وی افزود: در سه سال اخیر اعتبارات مناسبی از طریق ماده 23 جرایم راهنمایی و رانندگی به شهرداری‌ها تزریق شده که امسال نیز بیش از 144 میلیارد ریال برای بهبود عبور و مرور درون‌شهری به شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد.

مدیر حمل و نقل و ترافیک آذربایجان‌غربی اظهار کرد: ایجاد سامانه مدیریت حمل و نقل هوشمند که در شهرستان‌های مهاباد، ارومیه، بوکان، خوی و میاندوآب در حال اجراست، و گسترش خدمات مراکز معاینه فنی و ایجاد خط ویژه برای تاکسی‌ها می‌تواند تا حدودی در کاهش مشکلات حوزه تاکسیرانی موثر باشد.

آرامون با اشاره به وضع تصادفات برون شهری در آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: امسال بیشتر تصادفات برون‌شهری استان به علت واژگونی و توجه نکردن به جلو رخ داده است.

وی افزود: بیشترین فراوانی تصادف در استان میان خودروهای سواری و وانت بارها بوده و بیشتر از نیمی از فوتی‌ها عابران پیاده و در رده‌های سنی 21 تا 30 سال بوده‌ است.

آرامون گفت: در شورای ترافیک استان برای کاهش فوتی‌های عابران پیاده در تصادفات ضروری است ساخت پل عابر و سرعت‌گیرهای استاندارد در دستور کار قرار گیرد.

وی در خصوص میزان تصادفات فوتی برون شهری در استان آذربایجان غربی اظهار کرد: در6 ماه نخست امسال تعداد تصادفات فوتی برون شهری در این استان 11.9 درصد افزایش داشته است.

آرامون هم‌چنین با اشاره به مشکلات صف‌های طولانی سی.ان.جی در بوکان گفت: در صورت پیگیری توسط مسئولان شهرستان و هماهنگی با مسئولان استانی به‌علت ضرورت و نیاز شدید بوکان، مجوز برای ساخت این جایگاه‌ها داده می‌شود.

وی با اشاره به درخواست رانندگان برای افزایش نرخ کرایه‌های شهری افزود: در چند سال گذشته کرایه‌ها بدون برنامه افزایش یافته اما بر اساس برنامه‌ای که در دستور کار قرار دارد باید هزینه تاکسی و اتوبوس‌ها بر اساس کیلومتر افزایش کرایه داشته باشند.

آرامون همچنین یادآور شد: در همه جای دنیا حمل و نقل زیرساخت توسعه پایدار است و در هیچ کشوری نیز حمل و نقل سود دهی ندارد بلکه باید دولت و شهرداری به آن کمک کنند تا سر پا بماند.

منبع: ایسنا

کد خبر 64604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha