کاهش تعداد منابع تامین قطعه و حرکت برای مجموعه سازی

پرشین خودرو: در قرارداد با شركت پژو دست یابی به ساخت داخل 40درصد در پایان سال اول و 70 درصد تا پایان سال چهارم هدفگذاری شده كه ما بر اجرای دقیق مفاد قرارداد پافشاری كرده و یك قدم از موضع خود كوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش «پرشین خودرو»، هاشم یكه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، در دیدار رئیس و اعضای انجمن قطعه سازان با تاكید بر افزایش كیفیت محصول قطعه سازان گفت: باید در مواجهه با مسایل، نگاهی راهبردی داشته باشیم تا در زمان بروز هر گونه بحران دچار تزلزل نشویم.

وی با اشاره به انحصاری نبودن خودرو با توجه به تنوع تولید محصول در كلاس های قیمتی مختلف اظهار داشت: البته افزایش قیمت، مسیر مناسبی برای برون رفت از مشكلات تامین و تولید در قطعه سازی نیست و باید با آینده نگری، برای حفظ شرایط و توازن فعلی، مسیرهای دیگری را درنظر داشته باشیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاكید بر برنامه ریزی برای جایگزینی محصولات جدید در خطوط تولید قطعه سازان تصریح کرد: باید به سمتی برویم كه هم زمان با اجرای قرارداد پژو، قطعه سازان داخلی با ورود تكنولوژی جدید توسعه یافته و امكان صادرات در شبكه جهانی تامین پژو را نیز داشته باشند.

وی حمایت از قطعه سازان را وظیفه خودروسازان دانست و گفت: قطعه سازان كوچك هم باید سطح تكنولوژی و توان تولید خود را ارتقا دهند تا بتوانند به تولید ادامه دهند.

یکه زارع قیمت و كیفیت رقابتی و خدمات پس از فروش مناسب را فاكتورهای اصلی ایران خودرو در همكاری با قطعه سازان عنوان و اضافه کرد: ما قطعه سازان را از خانواده بزرگ ایران خودرو می دانیم و در مسیر رشد و ارتقای از آنان حمایت می كنیم.

مدیرعامل ایران خودرو تعداد زیاد قطعه سازان همكار با خودروساز را رویه ای نادرست و خلاف روش خودروسازان بزرگ دنیا دانست و گفت: كاهش تعداد منابع تامین قطعه و حركت به سوی مجموعه سازی در دستور كار ایران خودرو قرار دارد.

وی افزود: قطعه سازان باید با ارتقای دانش و تكنولوژی تولید با اقتدار با شركت های خارجی برخورد كنند تا بیشترین منافع را در زمینه داخلی سازی تولید از آن اقتصاد كشور كنند.

مهندس یكه زارع كار انجمن قطعه سازی را سخت و پیچیده دانست و با تاكید بر داشتن هویت ملی و صنعتی اعضا در انجمن، اظهار امیدواری كرد: با انجام فعالیت تخصصی در كمیسیون های داخلی این انجمن، شاهد نتایج خوب و مفیدی برای صنعت خودرو كشور باشیم.

در دیدار رئیس و اعضای انجمن قطعه سازان با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو كه به میزبانی ایران خودرو برگزار شد،‌ اعضای انجمن قطعه سازان درباره شرایط فعلی تولید در شركت های زیرمجموعه با مهندس یكه زارع گفت وگو و تبادل نظر كردند.

کد خبر 64686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha