برندسازی به ارتقای ایمنی وارتقای کیفیت کمک می‌کند

پرشین خودرو: وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان راهداری از محل منابع داخلی خود تسهیلات تا سقف 350 میلیون تومان با نرخ سود 8 تا 10 درصد به متقاضیان پرداخت می‌کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، داود کشاورزیان امروز در نشست خبری حاشیه نمایشگاه راه‌سازی،‌راهداری، حمل و نقل و صنایع وابسته اظهار داشت: از پول نقد باید شرکت‌های توانمند داخلی ایجاد شود که موجب اشتغال و ارز‌آوری باشند.

وی افزود: باید بخش خصوصی توانمند در کشور شکل گیرد، دولت رقبت بخش خصوصی نباشد و در قراردادها به مشوق‌ها برای جذب سرمایه توجه کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: باید اجازه داد شرکت‌های خصوصی با قیمت و کیفیت مناسب کار انجام دهند و دستگاه‌های نظارتی هم در این حوزه توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه اجازه نداده‌ایم شرکت‌های با تراز بین‌المللی در کشور شکل گیرد گفت: فردا که نفت تمام شد می‌خواهیم چه کنیم؟ کدام شرکت داخلی ما می‌خواهد وارد عرصه بین‌المللی شود و ارزآوری داشته باشد؟

کشاورزیان گفت: در سازمان راهداری در حال نهادینه کردن این تفکر هستیم که برندسازی داخلی شکل‌گیرد مثلا یک کارخانه داخلی تولید نیوجرسی قوی داشته باشیم تا در مقابل شرکت‌های خارجی مقاوم باشد.

وی به برندسازی در حوزه شرکت‌های مسافری حمل و نقلی اشاره کرد و گفت: 2500 شرکت حمل و نقل مسافری در کشور داریم که باید حداکثر در قالب 30 تا 40 شرکت ساماندهی شوند و 30 تا 40 برند اصلی در حوزه حمل و نقل مسافری داشته باشیم.

کشاورزیان افزود: برندسازی به ارتقای ایمنی سیر و ارتقای کیفیت کمک می‌کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: همچنین در بخش مصالح، تجهیزات و ادوات هم باید به برندسازی داخلی توجه شود تا شکل بگیرد، رشد کند و در عرصه بین‌المللی عرض اندام داشته باشد.

وی با بیان اینکه 200 هزار کیلومتر راه در کشور داریم گفت: 34500 کیلومتر راه شریانی داریم که عمده ترافیک در آنها انجام می‌شود و بقیه این راه‌ها غیرشریانی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در تقسیم کار نگهداری راه‌های شریانی از محل منابع ملی و غیرشریانی از محل منابع استانی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: اگر سالانه 7 هزار میلیارد تومان پول در کشور داشته باشیم می‌توانیم راه‌ها را خوب‌ نگهداری کنیم که 3 هزار میلیارد تومان آن از محل منابع ملی و بقیه باید از محل منابع استانی تامین شوند.

وی اظهار داشت: به شرط تخصیص صد درصد منابع ملی نگهداری راه‌ها مناسب است؛ در 9 ماه اخیر تخصیص نقدی از این محل 125 میلیارد تومان و تخصیص از محل اسناد خزانه اسلامی هزار میلیارد تومان بود که 50 درصد در این 9 ماه تخصیص انجام شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در اعتبارات استانی نگهداری راه‌ها شرایط ما مطلوب نیست مجموع پول‌های عمرانی و جاری ما در اعتبارات استانی حداکثر 800 میلیارد تومان است که شاید تخصیص آن هم صددرصدی نباشد.

وی افزود: معتقدیم که منابع پایدار باید برای نگهداری راه‌ها مستقل از بودجه عمرانی دولت اختصاص یابد و بهترین گزینه اختصاص عوارض از محل قیمت سوخت است. اما با توجه به سیاست ضدتورمی دولت تاکنون موفق نشده‌ایم این تفکر را عملیاتی کنیم در حالی که قرار بود 20 درصد عوارض گازوئیل به جاده و راه‌آهن اختصاص یابد.

کشاورزیان تاکید کرد: اگر نرخ گازوئیل آزادسازی شود امیدواریم شرایطی فراهم شود که سهم نگهداری راه‌ها تامین شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر همکاری سازمان راهداری برای مبارزه با قاچاق کالا گفت: سازمان راهداری بابت صدور بارنامه‌ها اطلاعات درباره بارهای کشور دارد که در ستاد مبارزه با قاچاق کالا تفاهم شده بود در یک محور بررسی میدانی انجام شود تا مشخص شود چند درصد ناوگان باری کشور بدون بارنامه و با بار تردد می‌کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: تقریبا روزانه 30 درصد ترددهای کامیون‌های حامل بار بدون بارنامه است که باید پلیس راه از تردد این کامیون‌ها جلوگیری کند البته این ترددها معمولا در مسیر کوتاه است.

کشاورزیان درباره ارائه تسیهلات نوسازی ناوگان اتوبوسی گفت: فعلا 70 درصد قیمت اتوبوس تسهیلات تا سقف 350 میلیون تومان با نرخ سود 8 تا 10 درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد بر همین مبنا شرکت عقاب افشان (اسکانیا) امسال حدود 500 دستگاه اتوبوس برای ناوگان برون شهری تولید کرده است.

وی درباره عوارض سوخت همچنین توضیح داد که امسال در بودجه 500 میلیارد تومان عوارض گازوئیل قرار است به ما اختصاص یابد که امیدواریم با آزادسازی نرخ گازوئیل سهم ما نیز دریافت شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تعداد اتوبوس‌های فعال در ناوگان عمومی برون‌شهری را 15 هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: حدود 540 هزار صندلی ظرفیت ناوگان است و ضریب اشغال آن متوسط 60 درصد برآورد شده است.

وی روند استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی جاده‌ای را کاهشی و خودروی شخصی را افزایشی عنوان کرد و گفت: تمایل به سفر با خودروی شخصی برای سفرهای خانوادگی و تفریحی بیشتر است و روز به روز تقاضای حمل و نقل عمومی کمتر می‌شود بنابراین از این پس به جای افزایش ناوگان به دنبال ارتقای کیفیت بر خدمات‌دهی هستیم.
منبع: فارس

 

کد خبر 64726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha