اندروید اتو از فرمان صوتی اوکی گوگل پشتیبانی می‌کند

پرشین خودرو:پلتفرم خودرویی گوگل موسوم به Android Auto، از فرمان صوتی OK Google پشتیبانی خواهد کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، ندروید اتو، پلتفرم خودرویی گوگل، با داشتن آیکون‌های بزرگ و رابط کاربری ساده، راهکاری ساده و ایمن برای دسترسی به موسیقی و نقشه در داخل خودرو محسوب می‌شود. این پلتفرم پیش از این از دستورهای صوتی پشتیبانی می‌کرد؛ اما اکنون در به‌روزرسانی جدید اندروید اتو، گوگل پشتیبانی از دستورهای «OK Google» را نیز به این پلتفرم اضافه کرده است.

این بدین معنا است که از این پس، بدون لمس نمایشگر یا گوشی‌ هوشمندتان، قادر به صحبت با دستیار گوگل خواهید بود. اگرچه این قابلیت ممکن است بی‌اهمیت به نظر برسد؛ اما مزایای قابل توجهی را برای رانندگان به ارمغان می‌آورد؛ به موجب این قابلیت می‌توان کارهایی از قبیل تغییر لیست پخش، چک کردن وضعیت آب‌و‌هوا یا پرسش‌های دیگر را بدون برداشتن دست از فرمان انجام داد.

این قابلیت در کنفرانس Google I/O معرفی شد و چند هفته پیش در دسترس تعداد محدودی از رانندگان قرار گرفت. بر اساس پستی که در شبکه‌ی اجتماعی گوگل‌پلاس منتشر شده است؛ این قابلیت از طریق سیستم سرگرمی خودروی سازگار با اندروید اتو یا گوشی هوشمندی که حالت اندروید اتو در آن فعال شده است، در دسترس رانندگان قرار خواهد گرفت. اگر تاکنون موفق به دریافت این به‌روزرسانی نشده‌اید، احتمالا در ایام کریسمس آن را دریافت خواهید کرد.

منبع: زومیت

کد خبر 64789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha