با خودروی خودران انویدیا به خط کشی خیابان‌ نیازی نیست

پرشین خودرو:خودرو خودران یکی از موضوعات داغ خودروسازان سراسر جهان است. خودروسازان بزرگ دستاوردهای اخیر خودشان را به معرض نمایش می‌گذارند. این بار شرکت سازنده قطعات رایانه‌ای دست به ساخت سیستم رانندگی خودکار زده است.

به گزارش«پرشین خودرو»، اکثر مردم، شرکت Nvidia را با کارت گرافیکی‌های عرضه‌شده برای رایانه می‌شناسند. ولی این شرکت با صنایع خودروسازی به‌طور ویژه‌ای عجین شده است و چیپ‌های رایانه‌ای با قدرت پردازش فوق‌العاده برای کنترل سیستم رانندگی خودکار می‌سازد.

به نظر می‌رسد انویدیا در حال گسترش سیستم رانندگی خودکار به‌طور مستقل است. با توجه به کلیپ منتشرشده، شرکت انویدیا یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های خودران حال حاضر را در اختیار دارد. کلید موفقیت Nvidia استفاده از تکنولوژی یادگیری ماشین یا Machine Learning است. این تکنولوژی زیرمجموعه‌ی هوش مصنوعی محسوب می‌شود، به‌طوری‌که رایانه یاد می‌گیرد چگونه مستقلاً عمل کند، بدون اینکه برنامه‌نویسی پیچیده‌ای برای سیستم خودران وجود داشته باشد.

شرکت انویدیا اعلام کرده است سیستم رانندگی خودکارش نیازی به برنامه‌نویسی برای تشخیص مانع، برنامه‌ریزی مسیر، استفاده از نقشه و هر بخش کنترلی دیگر ندارد. در عوض، این سیستم به‌تنهایی با مشاهده رفتار رانندگی راننده یاد می‌گیرد چگونه طی مسیر کند. انویدیا اعلام کرده است این سیستم تنها با مشاهده ۲۰ وضعیت واقعی رانندگی از راننده در طول روز می‌تواند عملکرد بهینه‌ای از خود نشان دهد.

خودروی خودران انویدیا می‌تواند از میان جاده‌های علفزار یا آفرود که هیچ‌گونه علائمی روی زمین وجود ندارد، عبور کند. هر چند شرکت آئودی به‌تازگی از قابلیت یادگیری ماشین برای استفاده در سیستم پارک خودکار خودروها پرده‌برداری کرده است.

از همه مهم‌تر اینکه خودروی خودکار Nvidia می‌تواند آموخته‌های خود را از شرایطی به شرایط دیگر (که مشابه شرایط اولی است) اعمال کند و طی گذر زمان توانایی‌های این سیستم به‌طور شگفت‌انگیزی افزایش می‌یابد. به طور مثال، این ویدیو نشان می‌دهد که خودروی تحت تعلیم در جاده‌های کالیفرنیا حرکت می‌کند و در ادامه، سیستم رانندگی خودران می‌تواند با موفقیت هدایت خودرو را در جاده‌های نیوجرسی بر عهده گیرد.

منبع: زومیت

کد خبر 64857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha