گروه خودرویی‌ها در معاملات امروز بورس  افت داشتند

پرشین خودرو:دو روز است که دماسنج بازار سرمایه وارد کانال ۷۹ هزار واحدی شده به طوریکه امروز به رقم ۷۹ هزار و ۹۶۶ واحدی رسید. در معاملات امروز (دوشنبه) گروه خودرو بیشترین تاثیر را در نوسانات کاهشی شاخص کل ایفا کردند.

به گزارش «پرشین خودرو»، امروز (دوشنبه) شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۶۷ واحد رشد کرد و در تراز ۷۹ هزار و ۹۶۶ واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص کل هم‌وزن ۳۸ واحد پایین رفت و رقم ۱۵ هزار و ۷۷۸ واحدی را تجربه کرد. شاخص آزاد شناور نیز با ۲۰ واحد افت به رقم ۸۸ هزار و ۳۷۷ واحدی رسید.

اما شاخص بازار اول ۸۸ واحد با رشد روبرو شد و به رقم ۵۶ هزار و ۹۰۰ واحدی رسید. شاخص بازار دوم اما با ۸۵ واحد افت رقم ۱۶۹ هزار و ۳۹۹ واحدی را تجربه کرد. در روزهای معاملاتی گذشته دماسنج بازار سرمایه توانسته بود خود را در کانال ۸۰ هزار واحدی نگه دارد و در روزهای متوالی در همین کانال نوسان کند، اما روز گذشته شاخص کل به تراز ۷۹ هزار واحدی ورود کرد و امروز تا آستانه کانال ۸۰ هزار واحدی توانست خود را بالا بکشاند.

بیشترین تاثیر در شاخص کل امروز توسط نماد معدنی و صنعتی گل گهر صورت گرفت که ۴۹ واحد در شاخص کل تاثیر مثبت داشت. پس از این نماد فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی خارک بیشترین تاثیر مثبت را در نوسانات نماگر بازار سرمایه داشتند.

در نماد معدنی و صنعتی گل‌گهر امروز بیش از ۷۷ درصد عرضه‌ها مربوط به سهامداران حقیقی بود به طوریکه آنها شش میلیون و ۱۸۲ هزار سهم را به فروش رساندند. همچنین حقوقی‌ها یک میلیون و ۷۵۷ هزار سهم را برای عرضه گذاشتند.

گروه استخراج کانال‌های فلزی امروز شاهد روند عادی معاملات بود. در این گروه اکثر نمادها شاهد رشد در قیمت پایانی بودند در عین حال نمادهایی هم در این گروه شاهد روند کاهش قیمتی نیز وجود داشتند.

نماد معاملاتی پارس خودرو با ۱۹ واحد تاثیر منفی در شاخص کل بیشترین نقش را در نوسانات کاهشی دماسنج بازار سرمایه ایفا کرد. پس از این نماد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ایران‌خودرو و بورس اوراق بهادار تهران بیشترین تاثیر منفی را در نوسانات شاخص کل ایفا کردند.

در معاملات سومین روز کاری بورس اوراق بهادار تهران در این هفته نماد گروه خودرو و ساخت قطعات شاهد افت قابل توجهی در اکثر نمادهای این گروه بود. در نماد ایران‌خودرو حدود ۵۵ درصد فروش‌ها به سهامداران حقیقی اختصاص پیدا کرد و بیش از ۱۹ درصد از خریدها توسط سهامداران حقوقی انجام شد. در این گروه ۶۹ میلیون و ۵۸۲ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان در هفت هزار و ۱۶ نوبت معامله مورد داد و ستد قرار گرفت.

امروز گروه فلزات اساسی شاهد رشد مناسبی بود. در این گروه ۳۹ میلیون و ۲۹۹ هزار سهم به ارزش نزدیک به هشت میلیارد تومان در سه هزار و ۲۷۳ نوبت معامله مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات امروز به رقم ۲۲۴ میلیارد و ۳۸۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۹۸۱ میلیون و ۱۲۲ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی تقریبا ۵۱ هزار نوبت معامله بود.

از جمله معاملات درون گروهی که در داد و ستدهای امروز بورس اوراق بهادار تهران صورت گرفت می‌توان به معاملاتی در نمادهای شرکت ارتباطات سیار ایران، معدنی و صنعتی گلگهر، گروه صنعتی بارز، سرمایه‌گذاری مسکن، نفت سپاهان و گلتاش اشاره کرد به طوریکه در نماد شرکت ارتباطات سیار ایران دو میلیون و ۵۹۱ هزار سهم به ارزش هشت میلیارد و ۷۷۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در سه معامله درون گروهی کد به کد شد و در نماد معدنی و صنعتی گل‌گهر ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار سهم به ارزش نزدیک به هفت میلیارد تومان در دو معامله دورن گروهی دست به دست شد. همچنین در نماد سرمایه‌گذاری مسکن ۵۵ میلیون سهم به ارزش پنج میلیارد و ۲۸ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

بیشترین حجم معامله امروز به نماد پارس‌خودرو اختصاص پیدا کرد به طوری‌که در معاملات این نماد بیش از ۳۲۰ میلیون سهم به ارزش سه میلیارد و ۳۷۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

امروز آیفکس ۱.۳ واحد فروش کرد و به رقم ۸۶۲ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۳۶ میلیارد و ۲۴۱ میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۶۹ میلیون و ۵۶۹ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۳ هزار و ۵۹ نوبت داد و ستد بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 65077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha