«جی‌دی‌پاور» در نمایندگی های مدیران خودرو حاضر شد+عکس و جزئیات

پرشین خودرو: گروه ایران

به گزارش «پرشین خودرو»، وارد نمایشگاه یکی از نمایندگی های مدیران خودرو می‌شوم، تعدادی مشتری در حال بازدید از سوگلی این روزهای بازار یعنی MVM X33 S هستند، اما چیزی که بیشتر از آن توجه من را به خود جلب می کند نام یکی از مشهور ترین و معتبر ترین موسسه های رتبه بندی کیفیت خودرو بر روی استند قرار گرفته در کنار MVM X33 S است.
نام J.D. Power و لیستی از خودرو های جدیدی که اخیرا به بازار خودرویی بین المللی معرفی شده است. و سوال پیش آمده برای من این است ؛ "نام این موسسه معتبر امریکایی با کدام خودرو ها گره خورده است؟!"
کمی جلوتر می روم تا استندی که نام موسسه جی‌دی‌پاور بر روی آن چاپ شده است کاملا نمایان شود. نوشته روی استند خود گویای کل ماجراست: " کسب رتبه اول توسط خودرو MVM X33S در بین برندهای چینی بر اساس گزارش کیفی خودرو(IQS) سال 2015 و رتبه سوم در بین تمامی برندها از بررسی‌های انجام شده توسط موسسه آمریکایی جی‌دی‌پاور در بازار چین" و در ادامه آن در سطر اول خودرو هیوندای IX25 ، سطر دوم هوندا Vezel و در رتبه سوم خودرو MVM X33 S قرار گرفته است .
نکته ای که موضوع را جذاب تر می کند خودروها و برند هایی است که بعد از MVM X33 S قرار گرفته بودند گریت وال، بیوک، سوزوکی، پژو، چانگان، دانگ فنگ، هاوال، شولت و فورد. تصمیم گرفتم سندیت این موضوع را از کارشناس فروش نمایندگی جویا شوم، و نتیجه کاملا منطبق با اطلاعات استند بود. خودرو MVM X33 S بر طبق رتبه بندی موسسه آمریکایی جی‌دی‌پاور بعد از دو خودرو هیوندای آی‌ایکس25 و هوندا وزل، در رتبه سوم کیفیت قرارگرفته بود.

 

اما موسسه جی‌دی‌پاور چیست و روش کار او چگونه است؟
جی دی پاور و شرکا یک مؤسسه آماری است که در سال ۱۹۶۸ در آمریکا تاسیس شد.
این مؤسسه مطالعات آماری رضایت مشتری درباره کیفیت کالا و رفتار خریدار برای صنایع مختلف از صنعت خودرو گرفته تا بازاریابی و بنگاه‌های تبلیغاتی انجام می‌دهد.

این مؤسسه برای نظرسنجی‌های رضایت مشتری که روی کیفیت خودروهای جدید و قابل‌اعتماد بودن آن‌ها باگذشت زمان انجام می‌دهد، معروف است.
جی دی پاور هرسال 5 گزارش کیفی شامل کیفیت اولیه یا IQS، قابلیت اعتماد یا VDS، عملکرد اجرا، و چیدمان یا APEAL ، رضایتمندی فروش SSI و نهایتا گزارش خدمات مشتریان یا CSI را ارائه می‌دهد.
در میان این پنج گزارش، IQS یا Initial Quality Study از مهمترین شاخص هاست.

شاخص IQS تعداد عیوب مشاهده شده در هر یکصد خودرو و در سه ماه اول مالکیت خودرو از دید مصرف کنننده است. این شاخص براساس پرسشنامه اندازه گیری رضایت مصرف کننده از کیفیت خودرو در سه ماه اول مالکیت خودرو و پیرامون مشکلاتی که موجب خرابی کامل، نقص عملکرد فنی و نیز مشکلاتی که مصرف کننده در زمینه ایمنی و طراحی خودرو با آن مواجه شده است، اندازه گیری می شود.
آمار فروش این خودرو در بازار چین و همینطور بازخورد مثبت این خودرو در بازار داخل در همین مدت کوتاه در کنار این نتایج گواه این مدعاست که همچنان با تمام شرایط و رقابت در بازار خودرو، کیفیت مهمترین عامل در انتخاب مشتریان است و مواردی مانند تبلیغات و خدمات و شرایط فروش در رتبه های بعدی مشتریان را به بهترین انتخاب نزدیک می کنند.

کد خبر 65139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا.ع ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
    0 0
    لطفا صحت خبر فوق را پس از مراجعه به سایت شرکت فوق تایید نمایید و سپس اقدام به نشر این خبر نمایید و حتما در پایان گزارش ادرس سایت را هم ذکر کنید تا بشود این را کنترل کرد