خودرو بیشترین تاثیر را روی شاخص بورس گذاشت

پرشین خودرو:در اولین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته شاخص کل ۲۰۵ واحد پایین رفت و در میانه کانال ۷۹ هزار واحدی ایستاد همچنین حجم معاملات امروز به بیش از ۸۷۰ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

به گزارش «پرشین خودرو»، امروز شنبه دماسنج بازار سرمایه بیش از ۲۰۵ واحد افت کرد و به رقم ۷۹ هزار و ۴۰۶ واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز پس از ۲۹ واحد کاهش به رقم ۱۵ هزار و ۶۴۰ واحدی رسید. همچنین شاخص بازار شناور ۱۸۴ واحد پایین رفت و رقم ۸۷ هزار و ۶۱۳ واحدی را تجربه کرد.

شاخص بازار اول نیز پس از ۱۴۶ واحد افت رقم ۵۶ هزار و ۵۵۰ را تجربه کرد. علاوه بر این شاخص بازار دوم پس از ۴۳۳ واحد افت عدد ۱۶۸ هزار و ۴۲۹ واحدی را تجربه کرد.

در معاملات امروز نماد ایران‌خودرو با ۳۴ واحد تاثیر مثبت در شاخص کل بیشترین تاثیر را در نوسانات دماسنج بازار سرمایه ایفا کرد. همچنین پتروشیمی پردیس، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و نفت سپاهان نیز در روند نوسانات نماگر بازار سرمایه تاثیر مثبت داشتند. در طرف مقابل نماد معاملاتی پتروشیمی جم با ۳۲ واحد تاثیر منفی در شاخص کل بیشترین نقش را در افت دماسنج بازار سرمایه داشت.

در حالی که نماد پتروشیمی شازند در هفته گذشته شاهد صف خرید بود، امروز قیمت پایانی آن ۲.۵۸ درصد افت نشان داد. در این نماد بیش از ۹۳ درصد عرضه‌ها مربوط به سهامداران حقیقی و نزدیک بیش از ۹۳ درصد خریدها مربوط به حقیقی‌ها بود.

ارزش معاملات امروز به رقم ۱۳۶ میلیارد و ۴۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۷۰ میلیون و ۹۶۵ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۵۰ هزار و ۸۸۴ نوبت معامله بود.

امروز در گروه خودرو ۵۷ میلیون و ۴۵۳ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد تومان در ۵۷۷۲ نوبت معامله مورد دادوستد قرار گرفت و در گروه فلزات اساسی ۴۲ میلیون و ۹۸۹ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان در ۴۵۱۶ نوبت معامله دادوستد شد.

در اولین روز معاملاتی این هفته نماد پارس خودرو بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد به‌طوری که ۳۰۲ میلیون و ۹۶۹ هزار سهم به ارزش سه میلیارد و ۲۶۳ میلیون تومان در این نماد مورد دادوستد قرار گرفت.

از جمله معاملات درون گروهی می‌توان امروز به معامله ۵۳۴ میلیون سهم شرکت لوله و ماشین‌سازی ایران به ارزش بیش از دو میلیارد تومان اشاره کرد.

امروز در گروه قند نمادهایی شاهد افزایش قیمت پایانی و در این بین نمادهایی هم شاهد کاهش قیمت پایانی بودند. در این گروه سه میلیون و ۴۵۷ هزار سهم به ارزش بیش از هفت میلیارد تومان در ۷۴۱ نوبت معامله و مورد دادوستد قرار گرفت.

اما آیفکس امروز ۳.۶ واحد نیز بالا رفت و به رقم ۸۶۸.۷ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران امروز رقم ۱۳۱ میلیارد و ۲۷۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان را شاهد بود و حجم معاملات به رقم ۱۷۶ میلیون و ۶۹۶ هزار رسید.

منبع:ایسنا

کد خبر 65358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha