تویوتا ادعا می‌کند سیستم پارک سونار باعث کاهش تصادفات شده است

پرشین خودرو: تویوتا با توسعه‌ی سیستم تشخیص اشیا با کمک صوت (سونار) برای خودروها، موفق به کاهش آمار تصادفات در سرعت‌های پایین شده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی کمپانی خودروسازی تویوتا از سیستم هوشمند سونار (Intelligent Clearance Sonar system) خود برای کاهش آمار تصادفات رونمایی کرد و حالا آمارها ثابت کرده‌اند که این تکنولوژی عملکرد قابل قبولی دارد. سیستم ICS تویوتا با کمک سنسورهای خود توانایی تشخیص موانع احتمالی را دارا است و به رانندگان کمک می‌کند از تصادفات ناشی از فشردن اشتباه پدال‌های گاز و ترمز جلوگیری کنند. اگر این سیستم تشخیص دهد به دلیل اشتباه در فشردن پدال، تصادفی در شرف وقوع است، به‌صورت اتوماتیک وارد عمل می‌شود و ترمز می‌گیرد.

بهترین عملکرد این سیستم در مانورهای با سرعت‌های پایین مانند فضای پارکینگ‌ها است. طبق اعلام تویوتا ۳۰ درصد کل تصادفات ژاپن در فضای پارکینگ‌ها رخ می‌دهد. سیستم هوشمند پارک تویوتا با کنترل فرمان به رانندگان در پارک کردن خودروها کمک می‌کند و با اضافه شدن سیستم سونار به این تکنولوژی، سطح جدیدی از راحتی برای رانندگان فراهم شده است.

اخیرا تویوتا با همکاری شرکت‌های بیمه در ژاپن، میزان تأثیر استفاده از این سیستم را مورد بررسی قرار داده است. در تحقیق انجام‌شده ۶۳ هزار خودرو که ۲۶ هزار دستگاه از آن‌ها به سیستم سونار مجهز بودند، مورد بررسی قرار گرفته‌اند. از این تعداد خودرو، ۲۵۰۰ دستگاه در تصادفات ناشی از فشردن اشتباه پدال‌ها شرکت داشته‌اند. تویوتا ادعا می‌کند سیستم سونار این شرکت توانسته است تصادفات ناشی از فشردن اشتباه پدال‌ها را تا ۷۰٪ کاهش دهد. همچنین، تصادفات حین حرکت با دنده‌ عقب (اغلب به هنگام پارک خودروها) نیز به میزان ۴۰٪ کاهش یافته است. این سیستم در تویوتا پریوس ۲۰۱۷ به‌عنوان یکی از امکانات قابل سفارش قرار داده شده است.

منبع: زومیت

کد خبر 65461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha