کد خبر 65601
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
فارادی فیوچر 1000 اسب بخاری +تصویر

پرشین خودرو:این مجموعه در کنار یکدیگر با گشتاوری برابر 1800 نیوتن‌متر قدرتی حدود 1050 اسب‌بخار تولید می‌کند و قادر است در 2.39 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

به گزارش «پرشین خودرو»، درست یک سال پیش گروه خودروسازی "فارادای فیوچر"، از مدل مفهومی خیره‌کننده‌ای در نمایشگاه الکترونیکی مصرف‌کنندگان رونمایی کرد. اینک در سال جاری این استارتاپ الکتریکی جزئیاتی از اولین نمونه تولیدی‌اش را با نام ff91 به نمایش درخواهد آورد.

فارادای فیوچر در این خصوص اعلام کرده که این خودروی الکتریکی قدرت خود را از یک باتری با تولیدی130 کیلووات بر ساعت دریافت می‌کند و از 4 موتور الکتریکی بهره می‌برد.

این مجموعه در کنار یکدیگر با گشتاوری برابر 1800 نیوتن‌متر قدرتی حدود 1050 اسب‌بخار تولید می‌کند و قادر است در 2.39 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این خودرو با یک بار شارژ می‌تواند مسافت تقریبی 608 کیلومتر را طی کند.

 

خودروی الکتریکی 1050 اسب‌بخاری فارادی فیوچر

 

خودروی ff91 چند موتوره با این حجم بالای گشتاور و قابلیت محرک چرخ‌های عقب در حرکت زاویه دار و چرخش‌ها چالاک ظاهر شده و از ایمنی خوبی برخوردار است. مجموعه باتری‌های این خودرو توسط شرکت "LG چم" ساخته شده و کمتر از 4.5 ساعت شارژ خواهد شد

.

خودروی الکتریکی 1050 اسب‌بخاری فارادی فیوچر

 

براساس انتظارها این خودرو با قابلیت حرکت خودران ارائه خواهد شود، اما شرکت سازنده هنوز سطح خودرانی را در این اتومبیل اعلام نکرده است. البته شرکت تائید کرده که خودرو به 13 رادار کوتاه و بلند برد، 10 دوربین شناساگر، 12 حسگر آلتراسونیک و سامانه شناساگر سه بعدی در زیر در موتور مجهز است.

سامانه‌های سخت‌افزاری به FF91 اجازه می‌دهند تا به شکل خودکار به پارک بپردازند. احتمالا این خودرو در این زمینه رقیب خوبی برای تسلا محسوب می‌شود.

 

خودروی الکتریکی 1050 اسب‌بخاری فارادی فیوچر

 

کار زیادی برای توسعه طراحی خارجی خودرو صورت گرفته است تا این مدل از قابلیت‌های آیرودینامیکی خوبی برخوردار باشد. ضریب درگ این خودرو 0.25 است که آن را به یکی از لغزان‌ترین خودروهای تولیدی بازار تبدیل خواهد کرد.

 

خودروی الکتریکی 1050 اسب‌بخاری فارادی فیوچر

 

طراحی داخلی نیز به شکلی بهینه‌سازی شده که فضا را به حداکثر ممکن برساند. اگرچه هیچ تصویری از فضای داخلی ارائه نشده اما شرکت تولید کننده اعلام کرده که سطحی پیشرو در این زمینه ارائه خواهد کرد. صندلی‌های عقب در این خودرو توانایی تا شدن تا 60 درجه را دارند. این در حالیست که صندلی‌های عقب می‌باخ‌های کنونی تنها 43 درجه تغییر وضعیت می‌دهند.

منبع: عصرایران

کد خبر 65601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha