بی‌ ام و با i Inside Future آینده کابین خودروهای خودران را به نمایش می‌گذارد

پرشین خودرو:شرکت بی‌ام‌و خودروی بی‌حرکتی به‌ نام i Inside Future معرفی کرده است که آینده‌ی کابین خودروهای خودران را به‌نمایش می‌گذارد.

به گزارش «پرشین خودرو»، با توجه به آنکه خودروهای خودران به‌زودی از راه خواهند رسید؛ بنابراین تولیدکنندگان باید در مورد چگونگی استفاده‌ی کاربران از خودرو، تجدید نظر کنند؛ چنانچه رانندگان نیازی به توجه به جاده نداشته باشند، به چه کاری مشغول خواهند شد؟ به‌نظر می‌رسد که بی‌ام‌و برای این سوال پاسخی داشته باشد.

آنچه که بی‌ام‌و در نمایشگاه CES 2017 معرفی کرد، یک خودروی مفهومی نبود؛ طبق اعلام این کمپانی آلمانی، i Inside Future، یک «پیکر» است. مسلما نبود چرخ، نسبت دادن نام خودرو را به آن دشوار می‌کند. چنانچه شناختی از سری i بی‌ام‌و ندارید، باید بگوییم این سری یکی از زیربرند‌های بی‌ام‌و است که مسئولیت الکتریکی‌سازی و پویایی محصولات را برعهده دارد.

 

i Inside Future

 

پیکر i Inside Future، مجموعه‌ای از فناوری‌های جالب توجه را در بر می‌گیرد؛ فناوری‌هایی که آینده‌ی استفاده از خودروهای خودران را به‌تصویر می‌کشد. واضح است که سرگرمی یکی از جنبه‌های مهم آن است؛ هرکدام از سرنشینان به «پرده‌ی صوتی» مجزایی دسترسی خواهند داشت که از محل استراحت‌گاه سر، روی صندلی‌های i Inside Future سرچشمه می‌گیرد. این پرده‌ها به هر سرنشین اجازه می‌دهد بدون نیاز به هدفون و ایجاد مزاحمت برای سایرین، به موسیقی مورد علاقه‌ی خود گوش فرا دهد. سرنشینان عقب به نمایشگر عریضی دسترسی دارند که از آن می‌توان برای تماشای ویدیو و تولید نور محیطی استفاده کرد. البته دستگاه‌های شخصی مانند گوشی‌ها و تبلت‌ها نیز امکان اتصال به این پیکر را دارند؛ بنابراین تمام سرنشینان محیط بی‌نقصی برای تماشاب ویدیو، بازی‌‌های کامپیوتری یا مطالعه‌ی یکی از کتاب‌هایی که در سمت راست پیکر قرار گرفته‌اند، در اختیار خواهند داشت.

 

i Inside Future

 

اما بخش جلوی این خودروی بی‌حرکت به فناوری‌های جالب‌تری مجهز شده است؛ راننده به رابط HoloActive بی‌ام‌و دسترسی دارد؛ این رابط، کلید‌های کنترلی را در فضا به‌تصویر می‌کشد؛ بنابراین راننده با حرکت دادن دست خود می‌تواند عملکردهای مختلف را انتخاب کند. دوربین‌های مختلفی، محل انگشتان را ردگیری می‌کنند و هنگامی که چیزی انتخاب می‌شود، فرستنده‌های فراصوت، حس لمس کردن یک شیء را در انگشتان کاربر به‌وجود می‌آورند. 

 

i Inside Future

 

i Inside Future

 

i Inside Future

 

i Inside Future

منبع: زومیت

کد خبر 65686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha