کد خبر 65758
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱
سازوکار ساخت سفینه زمینی

پرشین خودرو: خودرو سازان سوئدی عموما شرکت‌هایی هستند که به فعالیت‌های خاص و ویژه‌ای اشتغال دارند و محصولاتشان دردنیا معروف شده‌اند.

به گزارش «پرشین خودرو»، در این میان، شرکت سوپر اسپورت ساز کونیخزگ محصولات فوق‌العاده‌ای را در طول این چند سال معرفی که مزاحمت‌های زیادی را برای غول‌های بزرگ دنیا ایجاد کرده است. این شرکت در طول 22 سال فعالیت مداومی که داشته توانسته است محصولاتی اعجاب‌آور را معرفی کند که هر کدام از آنها مدعی‌های کلاس خود هستند. دفتر مرکزی این خودرو‌ساز در شهر انگلهولم قرار دارد و کارش را با مدل CCX از سال 2006 در بازارهای جهانی آغاز کرد و همواره در تلاش بوده است تا معادله‌های سرعت و قدرت را تغییر دهد. معرفی خودرو CCX باعث شد تا شهرت جهانی به‌دست آورد و راهی چند 10 ساله را ظرف مدت کوتاهی طی کند.

هر چند این خودرو در تعداد کاملا محدود تولید شد، اما مشخصات فنی آن باعث شد توجه‌ها به سمت این خودروساز نو‌ظهور جلب شود. از آنجا که ساخت خودروهای اسپورت و سوپر اسپورت کاری بسیار پیچیده و دشوار است کارخانه و محل ساخت این محصولات هم بسیار دیدنی و پر از بخش‌هایی هستند که ممکن است در سایر شرکت‌های خودرو‌سازی وجود نداشته باشند، چرا‌که محصولاتی این چنینی به‌صورت دستی ساخته می‌شوند.
نتیجه این تلاش‌ها در بخش سوپر اسپورت‌سازی ثبت رکورد رسمی رسیدن به سرعت 300 کیلومتر در ساعت بوده است که در کتاب رکوردهای جهان ثبت شده است. در مدل one البته کونیخزگ پا را فراتر گذاشته است و می‌تواند در مدت 20 ثانیه به سرعت 400 کیلومتر در ساعت برسد و البته ثبت رکورد ترمز گرفتن و کاهش سرعت نیز رکوردی بوده که این خودرو آن را به‌دست آورده است و درظرف 5/ 17‌ثانیه به سرعت 300 کیلومتر در ساعت رسیده، سپس متوقف می‌شود و البته حالت پایداری خود را کاملا حفظ می‌کند. قدم زدن در کارخانه این شرکت نصیب هر کسی نمی‌شود و این مجموعه برای حفظ فناوری‌ها و روش ساخت خودروهایش درهایش را مانند اکثر شرکت‌ها بسته است و مهندسانش در مخفی‌ترین حالت ممکن روی غول‌هایی خفته شبانه‌روز کار می‌کنند تا محصولاتشان رقیب سرسخت و پر قدمتی چون بوگاتی را پشت سر بگذارند و این رویایی است که سوئدی‌ها در سر می‌پرورانند.
در ویدئویی که از این کارخانه منتشر شده است گزارشگر به بخش‌های مختلف این شرکت مراجعه می‌کند که خودروها و غول‌های تولیدی اش در حالت‌های مختلفی قرار دارند و مراحل تولید خود را سپری می‌کنند.
با توجه به حساسیت بالایی که در ساخت چنین خودروهایی وجود دارد همه مراحل با استفاده از دست انجام می‌شود و مهندسان با دقت بسیار بالایی تمام قطعات این خودروها را بارها بازبینی کرده و مورد آزمایش قرار می‌دهند. با پرسه زدن در این کارخانه می‌توان خودروها را در مراحل مختلف تولید دید که برخی فقط اسکلت کربنی دارند و هنوز تجهیزات عظیم و هوشمند را دریافت نکرده‌اند و برخی نیز در مراحل آخر تولید به سر می‌برند و مشخص نیست چند نفر ساعت روی غول‌های پر سرعت و پر شتاب صرف شده است تا به دست مشتریان خاصش در سراسر دنیا برسند، البته این خودروها تمامشان در حجم محدود تولید می‌شوند.
در خودروهایی که اسکلت دارند می‌توان به حفاظ‌های امنیتی که در سرا‌سر خودرو کشیده شده‌اند پی برد که می‌توانند ایمنی بالایی را برای این خودروها فراهم کنند. هر چه خودروها به شتاب، سرعت و قدرت بالاتری می‌رسند به همان نسبت ایمنی در برابر تصادفات در آنها بیشتر می‌شود. نکته جالب درباره محل تولید این خودرو ساز این است که این خودروها در اتاق‌های بسیار تمیز و حتی نسبتا کوچک قرار دارند و خبری از خط تولید نیست و مدل‌های مختلف در صلح و صفا در کنار هم کامل می‌شوند. پیش از اینکه کونیخزگ در این محل خودرو تولید کند شرکتی هواپیمایی در این محل به ساخت هواپیمای جنگده تولید می‌کرده است که بعد از خروج آنها از این محل مالک کونیخزگ با نام کریستیال ون کونیخزگ وارد می‌شود و با تغییر کاربری به تولید خودروهای عظیمی می‌پردازد که در مدت کوتاهی شهرتی جهانی پیدا کردند. در آخرین محصولی که این شرکت تولید می‌کند همه چیز رنگ و بوی سرعت به خود گرفته است و مدل اگرا که تا‌کنون تنها چند نمونه از آن ساخته شده است اهداف بلند پروازانه‌ای را در سر می‌پروراند.
منبع: دنیای ماشین

کد خبر 65758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha