کد خبر 65764
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
افت خودرو در معاملات امروز بورس

پرشین خودرو:در اولین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته گروه محصولات کانی غیرفلزی و خودرو شاهد شرایط کاهشی بودند.

به گزارش «پرشین خودرو»، امروز (شنبه) از ابتدای شروع معاملات بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل روند کاهشی را پیش گرفت به طوریکه نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته ۱۶۳ واحد افت کرد و به رقم ۷۸ هزار و ۸۲۶ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۵۵ واحد افت رقم ۱۵ هزار و ۳۶۵ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز ۲۱۹ واحد پایین آمد و به رقم ۸۶ هزار و ۴۹۲ واحدی رسید. علاوه بر این شاخص بازار اول ۷۲ واحد افت کرد و به عدد ۵۵ هزار و ۹۵۶ واحدی رسید و شاخص بازار دوم با کاهش ۵۹۵ واحد در تراز ۱۶۷ هزار و ۷۳۳ واحدی نشست.

در معاملات امروز نماد سایپا با ۴۳ واحد تاثیر منفی در شاخص بیشترین نقش را در نوسانات نزولی دماسنج بازار سرمایه ایفا کرد. پس از این نماد ایران‌خودرو، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) بیشترین نقش را در نوسانات نزولی شاخص کل داشتند.

همچنین نماد معاملاتی فولاد خوزستان با ۳۰ واحد تاثیر مثبت در شاخص سعی کرد نگذارد بیش از این دماسنج بازار پایین رود. پس از این نماد پتروشیمی جم، مخابرات ایران و پالایش نفت بندرعباس بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص داشتند.

ارزش معاملات امروز به رقم ۱۳۳ میلیارد و ۷۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۹۸۹ میلیون و ۱۷۷ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۹ هزار و ۳۵۸ نوبت داد و ستد بود.

امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کشت و صنعت پیاذر، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، توسعه معادن روی ایران، سایپا و سیمان شمال بازگشایی شدند.

در پایان معاملات، نماد معاملاتی حق تقدم شرکت گروه صنعتی بارز، شرکت لابراتورهای سینادارو، قند هکمتان و پارس سرام متوقف شدند.

امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات شاهد کاهش شدید قیمت پایانی در اکثر نمادها بودیم. در این گروه ۱۷۲ میلیون و ۴۸۲ هزار سهم به ارزش بیش از ۲۱ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت، اما در گروه فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی شرایط مساعدتر بود و تعداد زیادی از نمادهای این گروه‌ها توانستند امروز را در شرایط مثبتی به پایان برسانند.

علاوه بر این در گروه محصولات کانی غیرفلزی شرایط همانند خودرویی‌ها کاهشی بود. در این گروه هشت هزار و ۵۹۳ طرح به ارزش بیش از سه میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

نماد حق تقدم پارس خودرو بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد به طوریکه ۴۲۸ میلیون حق تقدم به ارزش بیش از سه میلیارد تومان در این نماد مورد داد و ستد قرار گرفت.

آیفکس امروز هشت واحد افت کرد و به رقم ۸۳۷.۲ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد ۲۰۲ میلیارد و ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۱۹۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۱۸ هزار و ۶۸۰ نوبت معامله بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 65764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha