کد خبر 65776
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
هوندا NeuV معرفی شد

پرشین خودرو:خودروی مفهومی هوندا به واسطه‌ی هوش مصنوعی خود احساسات راننده را درک می‌کند و بهترین پاسخ را به آن‌ها می‌دهد.

به گزارش «پرشین خودرو»، هوندا (Honda) در نمایشگاه CES 2017 از فناوری‌های مختلفی رونمایی کرد که در آینده‌ی نزدیک شاهد حضور آن‌ها در محصولات این شرکت خواهیم بود. این شرکت مطرح ژاپنی علاوه بر معرفی موتور سیکلت جدیدی با قابلیت حفظ تعادل، از خودروی مفهومی با نام NeuV نیز رونمایی کرد.

 

هوندا NeuV  / honda

 

محصول جدید هوندا در صنعت خودروسازی نیووی نام دارد. نام این خودرو از تلفیق کلمات New Electric Urban Vehivle گرفته شده و تصویر هوندا از آینده‌ی خودروهای کوچک شهری است. در حال حاضر عموم خودروهای شخصی به طور میانگین ۹۶ درصد از عمر خود را بدون استفاده طی می‌کنند. در همین راستا نیز هوندا در طراحی NeuV ایده‌ی اشتراک‌گذاری خودرو را در در نظر گرفته است. این خودرو پس از رساندن مالک خود به مقصد، در مناطق اطراف اقدام به جابجایی مسافران و افراد نیازمند به وسیله‌ی نقلیه خواهد کرد. بدین ترتیب مالکان NeuV هنگامی که محل کار یا منزل خود هستند، می‌توانند درآمدزایی کنند. مایک تسای مدیر بخش تحقیق و توسعه‌ی هوندا در رابطه با قابلیت خاص این خودروی مفهومی گفت:

ما NeuV را به محصولی ارزشمند برای مالکان آن تبدیل کردیم. این خودروی هوشمند از زمان بلااستفاده‌ی خود، به شکل بهینه‌ای استفاده خواهد کرد.

 

هوندا NeuV  / honda

 

با این حال قابلیت اشتراک‌گذاری خودرو، تنهای مشخصه‌ی بزرگ NeuV نیست. این خودرو از دستیاری با هوش مصنوعی بهره می‌برد که توانایی درک احساسات نیز دارد. این دستیار هوشمند هانا (HANA - Honda Automated Network Assistand) نام دارد. هانا از تعدادی سنسور و دوربین برای تشخیص راننده و درک احساسات آن‌ها بهره می‌برد. این دستیار صوتی همچنین تلاش می‌کند عادات، رفتار و تصمیمات گذشته‌ی راننده را درک کند تا تعامل بهتری با وی داشته باشد. می‌توان هانا را مانند مادری تشبیه کرد که به صورت مداوم رفتار شما را در نظر دارد و در نهایت برای زندگی شاداب‌تر و بهتر پیشنهاداتی ارائه می‌کند. تویوتا نیز در نمایشگاه CES 2017 از خودرویی مجهز به هوش مصنوعی و قابلیت‌های مشابهی با نام کانسپت آی رونمایی کرد.

 

هوندا NeuV  / honda

 

هوندا NeuV از نمایشگر‌های لمسی بزرگی بهره می‌برد تا راننده و سرنشینان بتوانند به راحتی به اعمال تنظیمات مورد نظر سیستم‌های خودرو در کنار دسترسی به فضای اینترنت بپردازند. این خودروی مفهومی از دو صندلی در بخش عقب نیز بهره می برد. هوندا در فضای تعبیه شده در بخش انتهایی خودرو نیز اسکیت‌بورد مخصوصی را با نام Last Mile قرار داده است. NeuV از سقف، پنجره، در و شیشه‌ی جلو بی‌بهره است و بدین ترتیب شباهت زیادی به نمونه‌های آفرود جیپ دارد.

هوندا NeuV از یک موتور الکتریکی ۵۵ کیلوواتی بهره می‌برد که با هر بار شارژ، مسافت ۲۰۰ الی ۳۰۰ کیلومتر را طی خواهد کرد. خودروهای مفهومی معرفی شده در CES شاید هیچ‌گاه به خیابان‌ها راه پیدا نکنند.

منبع: زومیت

کد خبر 65776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha