خودروهای خودران گوگل در جاده‌های آمریکا تست می شوند

پرشین خودرو:بخش خودروسازی گوگل(وایمو) اعلام کرد که این ماه محصول جدیدش را در جاده‌های ایالت‌های کالیفرنیا و آریزونا آزمایش خواهد کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، به نقل از دیلی‌میل، مینی‌ون‌های وایمو در جاده‌های عمومی این دو ایالت مورد تست و آزمایش قرار خواهند گفت.

براساس اعلام مسئولان وایمو، قرار است این خودروهای خودران تا ماه می مجموعا مسافت سه میلیون مایل را طی تست‌های مختلف بپیمایند.

شرکت‌های فیات کرایسلر و کرایسلر پاسیفیکا هایبریدز در طراحی و ساخت این مینی‌ون‌های خودران با گوگل همکاری داشته‌اند.

مسئولان وایمو در سمیناری که دیروز در دیترویت برگزار شد اعلام کردند ساخت حسگرها، رادارها و نرم‌افزار این خودروها توسط وایمو انجام شده است.

جان کرافسیک مدیرعامل اجرایی وایمو گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که سیستم این خودروها باید کاملا اختصاصی و ویژه باشد و به همین دلیل نیز به صورت کامل و بدون استفاده از ابزارهای نرم‌افزاری از پیش تولید شده این سامانه را تولید کردیم تا به صورت یکپارچه کار کند.

وی افزود: ما توانستیم با این طراحی، هزینه‌ها را تا 90 درصد کاهش دهیم. سامانه قبلی که به"سیستم سقفی تشخیص نور و فاصله" معروف است حدود 75 هزار دلار قیمت داشته است.

نحوه اجرای این سیستم که منجر به کاهش 90 درصدی هزینه شده، اعلام نشده است.

وایمو متناوبا اعلام‌ کرده که به صورت اختصاصی در پی ساخت خودروهای خودران نیست و بیشتر در پی همکاری با شرکت‌های تولیدکننده خودروهای خودران است.

از شرکت‌های بزرگ خودروسازی در جهان که قصد همکاری با وایمو را دارند می‌توان به کمپانی‌های فیات کرایسلر و هوندا اشاره کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 65899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha