معرفی باتری شگفت انگیز سامسونگ برای الکتریکی ها

پرشین خودرو: گروه جهان

به گزارش پرشین خودرو، وقتی سال 2021 میلادی از راه برسد؛ تعدادی از شرکت‌های مهم خودروسازی دنیا چندین محصول الکتریکی مهم و عمده در بازار خواهند داشت.
یکی از معضلات این خودروها میزان مسافتی است که با یک بار شارژ می‌توانند طی کنند. اما با مطالعات و تحقیقاتی که در خصوص فناوری باتری‌ها صورت می‌گیرد و با پیشرفت‌هایی که در این زمینه حاصل خواهد شد، شرایط به‌طور کامل تغییر می‌کند.

در همین راستا شرکت سامسونگ تصمیم گرفته تا گوشه‌ای از اتفاقاتی که در شروع دهه آینده میلادی رخ خواد داد را برای علاقه‌مندان به نمایش بگذارد.

بخش SDI سامسونگ که در زمینه باتری‌های لیتیوم یون و هم‌چنین انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت می‌کند و تا به‌حال محصولات زیادی برای شرکت بی‌ام‌و تولید کرده است در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد که «نسل بعد باتری‌های تولیدی با فناوری شارژ سریع در عرض تنها 20 دقیقه شارژ می‌شوند و حدود 600 کیلومتر را طی می‌کنند.»

این میزان توان بسیار بیشتر از چیزی است که خودروی تسلا مدل S ارائه می‌دهد. سامسونگ به‌جای این‌که با اضافه کردن سلول‌های باتری موجب افزایش وزن خودرو شود؛ امیدوار است با به‌کارگیری روشی مانند روش شارژ سریع که در اسمارت‌فون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد نگرانی و اضطراب خریداران در خصوص میزان مسافتی که با یک بار شارژ طی می‌کنند را برطرف کند. در نتیجه رانندگان این‌گونه خودروها بدون آن‌که نیاز به توقف‌های طولانی برای شارژ باتری داشته باشند قادر هستند مسافت ریادی را بدون دغدغه طی کنند.

 

سامسونگ که در نمایشگاه بین‌المللی خودرو در آمریکای شمالی (NAIAS 2017) شرکت دارد تنها به این خبر بسنده نکرد. آن‌ها تأکید کردند که به‌زودی شاهد باتری‌ استوانه‌ای بهینه شده "21700" خواهیم بود که از نظر ظاهری شبیه شات‌گان می‌ماند و میزان ذخیره انرژی؛‌ توان و کارایی از هر نظر بهتر شده است.

خیلی از تولید‌کنندگان عمده EV نگاه خود را معطوف 21700 کرده‌اند. این باتری در ادامه تولید باتری‌های قبلی است و قطر آن 21 میلی‌متر و طول آن 70 میلی‌متر عنوان شده است.

به‌تازگی؛ شرکت تسلا خبر داد که کارخانه Gigafactory این شرکت تولید کامل سلول‌های باتری لیتیوم-یون را شروع کرده و در این زمینه همکاری بسیار نردیکی را با شرکت پاناسونیک انجام می‌دهد.

منبع شبکه

کد خبر 65938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha