ادغام حوزه فروش و خدمات پس از فروش اشتباه بزرگی بود

پرشین خودرو: برای بالا بردن سطح رضایت مندی مشتریان خودروهای داخلی و خارجی، باید بخش خدمات پس از فروش را توسعه داد و برای آن جایگاهی جدای از فروش قائل شد.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، محور چهارمین همایش بین المللی خودرو که در بهمن ماه 95 در تهران برگزار خواهد شد، فروش و خدمات پس از فروش خودرو است که در سال های گذشته باعث رنجش بخش اعظمی از مشتریان خودروهای داخلی و بعضا خارجی شده است.
اینکه باید در بخش فروش و به طور ویژه در بخش خدمات پس از فروش یک تغییر اساسی رخ دهد بر کسی پوشیده نیست اما چرا و چگونه این مهم همیشه جای سوال داشته است و گویی برگزار کنندگان این همایش با حضور برندهای معتبر و با تجربه های صنعت خودرو و خدمات پس از فروش می خواهند این راه آغاز را به دست اندر کاران نشان دهند.
ابتدا باید دید مشکل خدمات پس از فروش صنعت خودرو به چه علت این قدر حاد شده است تا بعد از آن برای رفع موانع و بهسازی آن فکری کرد.
کامران طالبی فرد سرپرست بازاریابی آرین موتور پویا نماینده رسمی میتسوبیشی ژاپن در ایران، در مورد مشکلات حوزه خدمات پس از فروش خودرو به خبرنگار پرشین خودرو گفت: در حوزه خدمات پس از فروش کمی ضعیف هستیم که یکی از دلایل مهم آن تصمیمات غلطی است که برای این مجموعه خدماتی گرفته می شود.
وی ادامه داد: مشکل اصلی بحث خدمات کم بودن تعداد مراکز ارائه دهنده خدمات پس از فروش است و دومین مشکل که به دلیل همان تصمیمات غلط در سال های اخیر، رخ داده است، ادغام بخش فروش با خدمات پس از فروش بود که باعث شده فعالان این حوزه، خدمات را فدای بخش فروش کنند.
این کارشناس بازار خودرو تاکید کرد: تا قبل از ادغام این دو مجموعه کاری با هم، بخش خدمات تنها نگران خدمت رسانی بود و بخش فروش نیز برای بالا بردن سهم فروش خود فعالیت می کرد و هیچ تناقض و تداخلی در کار این دو حوزه دیده نمی شد اما به محض ادغام این دو مجموعه با هم، همه آن عزیزانی که کار خدماتی انجام می دادند، خدمت را فراموش کرده و به دنبال فروش خودرو رفته اند و این یعنی انتخاب کار آسانتر به جای فعالیتی که در عین سخت بودن برای افزایش رضایتمندی مشتری بسیار حائز اهمیت است.
طالبی فرد موضوع آموزش کادر درگیر در بخش خدمات را نیز مهم ارزیابی کرد و افزود: تکنسین های فنی آموزش های کمی در زمینه تعمیرگاهی دریافت می کنند و بی شک برای به روز کردن ایشان با خودروهای تازه وارد و حتی کمی قدیمی تر، زمان بیشتری نیاز می باشد.

کد خبر 65950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha