کد خبر 65975
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
اهمیت مالیات سبز در  کاهش آلودگی هوا

پرشین خودرو:یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:‌ با مقایسه عمر مردم و جیب تولیدکنندگان اهمیت اخذ مالیات سبز مشخص می‌شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، رسول خضری  در واکنش به منتقدان مالیات سبز که معتقدند بخش تولید توان پرداخت هزینه های بیشتر را ندارد، گفت:‌به این عزیزان یادآوری می کنم که عمر مردم بسیار بیشتر از بخش تولید کشش تحمل آلودگی بیشتر از این را ندارد.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان از جیبشان مایه می گذارند اما مردم از عمرشان کاسته می‌شود. با مقایسه بین عمر و سلامت مردم و جیب تولیدکنندگان اهمیت مالیات سبز مشخص می‌شود.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس خاطر نشان کرد: یکی از بحران های عمده کشور آلودگی های زیست محیطی و آلودگی هوا است . دولت برای کاهش این آلودگی ها باید قاطعیت و بدون اغماض با کارخانجات و بنگاه های تولیدی بزرگ و کوچک دولتی و خصوصی برخورد کند. اگر اخذ مالیات سبز گرفتار استثناء شود چیزی شبیه فیش های نجومی و املاک نجومی از آن در خواهد آمد.

خضری تاکید کرد:‌ ناوگان اتوبوس رانی و تاکسی رانی فرسوده ، موتورسیکلت ها و خودروهای آلاینده و کارخانجات و بنگاه های تولیدی بزرگ و کوچک و دولتی و خصوصی باید مشمول مالیات سبز شوند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری ها را موظف به برداشتن قدم اول برای رفع آلودگی های زیست محیطی و آلودگی هوا ناشی از ناوگان حمل ونقل شهری دانست افزود: این دو دستگاه مهم باید برای فراهم کردن زیرساخت های نوسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقل شهری قدم های اولیه را بردارند و تا زمانی که این ناوگان آماده اصلاح نباشد نمی توان به مردم گفت که خودروها ، موتورسیکلت ها و بنگاه های تولیدی آلاینده خود را اصلاح کند.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس در عین حال خواستار اخذ مالیات سبز در کلان شهرها شد و افزود:‌ مالیات سبز یکی از راهکارهای کشورهای توسعه یافته برای کنترل آلودگی هوا و مهار ترافیک در این کشور ها برای جلوگیری از ورود خودروهای تک سرنشین و تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی در کلان شهرها بخشی از هزینه سوخت بخش خصوصی در قالب مالیات سبز اخذ می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 65975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha