کد خبر 66200
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۱
مغز چرخ‌دار هوندا رونمایی شد

پرشین خودرو: در نمایشگاه CES 2017 که مربوط به فناوری و تجهیزات دیجیتال و الکترونیک است، هوندا خودرویی مفهومی و جدید را معرفی کرده است که ازنظر اندازه کوچک است و در عین‌ حال توان بالایی دارد.

به گزارش «پرشین خودرو»، هوندا NeuV خودرویی تمام برقی است که برای استفاده‌های شهری عالی به نظر می‌رسد. نام این خودرو (نئو وی) نام دارد و البته از کلمات New Electric Urban Vehicle گرفته ‌شده است که ماموریت اصلی آن را که خودروی برقی با مصارف شهری است را کاملاً مشخص می‌کند.

با توجه به اینکه این خودرو به عنوان خودرویی مفهومی معرفی‌شده است می‌توان به چشم‌انداز مدیران هوندا نسبت به آینده خودروهای شهری پی برد؛ موضوعی که برخی کارشناسان معتقدند افراد به دنبال خودروهای بزرگ‌تر و قدرتمندتر هستند و البته این موضوع در رابطه با کشورهایی با اقتصاد ضعیف که هنوز پذیرای خودروهای برقی نیستند و قدرت خرید پایینی دارند شاید خودروهایی با ابعاد هوندا NeuV انتخاب مناسبی باشند.

هوندا ازجمله خودروسازانی است که در خلق فناوری‌ها همواره نقش داشته است و به‌عنوان خودروسازی مبتنی بر فناوری شناخته می‌شود. در این محصول هم فناوری‌های جدیدی از نوع تعاملی بین کاربر و خودرو وجود دارد که می‌توانند احساسات و شرایط راننده را درک کنند.

هدف از طراحی این خودرو کاهش قیمت خودرو و ساخت آن در تعداد بالا است و هوش مصنوعی که در این خودرو استفاده‌ شده است افق‌های جدیدی را در پیش روی هوندا بازخواهد کرد و این شرکت در کنار بی ام و، آئودی قرار می‌گیرد که به دنبال ساخت خودروهای تعاملی هستند.

سیستم‌های هوش مصنوعی و شبکه هوشمند هانا که توسط این خودروساز طراحی‌شده است مخصوص این برند است و باعث می‌شود این شرکت سیستم‌های خاص و پیشرفته خودش را داشته باشد و از آنها برای اهداف نوآورانه‌اش استفاده کند.

سامانه هوشمند هانا HANA می‌تواند سوابق رانندگی راننده را بررسی و عادت‌های او را دریابد و همچنین گفته می‌شود که این سامانه می‌تواند عواطف و احساسات راننده را تشخیص دهد و تغییر در تصمیم‌گیری‌های او را موردتوجه قرار دهد و بر اساس آنچه درمی‌یابد پیشنهاد‌های جدیدی بدهد.

به نظر می‌رسد آنچه در گذشته و در فیلم‌های علمی-تخیلی وجود داشته است به واقعیت نزدیک می‌شود و افراد می‌توانند با خودروی خود ارتباط برقرار کنند.

هوندا NeuV خودرویی با ظرفیت دو نفر است و در بخش داشبورد یک صفحه نمایش سراسر داشبورد را پوشانده است که از نوع لمسی است و هر آنچه در خودرو اتفاق می‌افتد را می‌توان در این نمایشگر لمسی مشاهده کرد و یک اسکیت بورد برقی در این خودرو وجود دارد که کمک می‌کند راننده با استفاده از این اسکیت بورد سرعت بیشتری در حرکت در مراکزی که مد نظر دارد داشته باشد. ازنظر ابعاد هم این خودرو 9/ 2 متر طول دارد و عرض آن 6/ 1متر و ارتفاعش 5/ 1 متر است و موتورهای این خودرو 55 کیلووات قدرت دارند و باتری‌های 20 کیلوواتی نیروی لازم برای طی کردن 160 تا 320 کیلومتر را در اختیار این خودروی کوچک و هوشمند قرار می‌دهند. شارژری 6/ 6 کیلوواتی وظیفه شارژ این باتری‌ها را بر عهده دارد و البته این خودرو قابلیت دریافت برق مورد نیازش را به‌صورت بی‌سیم هم دارد.

سازنده‌های این خودرو و طراحانش معتقدند که به دلیل شکل جعبه آن مانور دید در این خودرو بسیار عالی است و رانندگی با این خودرو را لذت بخش می‌کند. از این خودرو به‌عنوان مغز چرخ‌دار نیز یاد شده است، چرا‌که یکی از مشخصات مهم آن هوشمند بودن این خودرو است.

از نکات جالب در رابطه با این خودرو نحوه باز شدن درهای آن است که باز هم برای استفاده شهری کاملا مناسب به نظر می‌رسد و در‌های خودرو به صورت نیم‌دایره به عقب می‌روند و برای پیاده شدن از خودرو به هیچ نوع فضای اضافه‌ای نیاز نیست. به گزارش دنیای ماشین، این ویژگی اما به شکلی متفاوت در تسلا مدل X استفاده‌شده است و درها به نسبت فضایی که در اختیار دارند به‌ صورت فالکون باز می‌شوند و اگر خودرو یا مانعی وجود داشته باشد درها کمتر باز شده و بیشتر به‌صورت عمودی بالا می‌روند.

این درها باعث می‌شوند که در فضایی که دوست دارید خودرو را پارک کرده و به راحتی از خودرو پیاده شوید. طراحی بخش جلویی در این خودرو به‌گونه‌ای است که چراغی به شکل سنتی به چشم نمی‌خورد و همه چیز در ساده ترین شکل ممکن قرار دارد، اما رد پای طراحی مدرن را می‌توان در تار و پود این خودروی هوشمند کاملا تشخیص داد.

هوندا در رابطه با اینکه آیا این مدل مفهومی و جذاب وارد خط تولید می‌شود یا نه سخنی به میان نیاورده است، اما به نظر می‌رسد این خودرو با تمام ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند به شکل خودرویی تولیدی وارد رقابت با خودروهای شبیه به خود مخصوصا مدل‌هایی که بنز می‌سازد شود و تنها زمان می‌تواند مشخص کند که این مغز چرخدار به خط تولید می‌رسد یا نه.

 

کد خبر 66200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha