خودروهای امدادی در استان همدان به سامانه های ردیاب مجهز شدند

پرشین خودرو: همدان-معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از فعالیت ۴ شرکت امداد خودرو در این استان خبرداد و گفت: خودروهای امدادی در استان همدان به سامانه های ردیاب مجهز شدند.

به گزارش «پرشین خودرو»،  مصطفی پناهنده صبح شنبه در بازدید از شرکت های امدادی همدان گفت: در حال حاضر ۴ شرکت امداد خودرو تحت نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در محورهای مواصلاتی فعال است.

وی با بیان اینکه تمامی ناوگان های امداد خودرو به سامانه ردیاب جی پی اس مجهز هستند، افزود: همچنین اطلاعات آن ها به صورت آن لاین یا برخط بر روی سایت ۱۴۱ قابل مشاهده است.

وی یکی از ویژگی های بارز نصب سامانه ردیاب را کمک به خودروهای دچار نقص فنی دانست و عنوان کرد: مسافرانی که به دلایل نقص فنی خودرو در جاده‌ها متوقف شدند، می توانند با استفاده از نرم‌افزار موبایلی ۱۴۱ از وضعیت جانمایی خودروهای امدادخودرو مطلع شوند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان عنوان کرد: در سامانه ۱۴۱ تمام اطلاعات مربوط به ترافیک محورهای برون‌شهری اعم از ترددشمار و دوربین‌های نظارتی از طریق تلفن گویا، پیامک و وب سایت WWW.۱۴۱.IR به متقاضیان سفر اطلاع‌رسانی می‌شود.

پناهنده افزود: با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راه ها و ابنیه آن اضافه بار وسایل نقلیه سنگین است کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه بار غیرمجاز هستند اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینه های نگهداری آن دارد.

وی به نصب دو سیستم توزین بار در دو محور همدان تهران و همدان کرمانشاه در سال گذشته اشاره کرد و افزود : در این راستا در صدد نصب و راه اندازی سیستم توزین ثابت محورکش در پلیس راه همدان- کرمانشاه نیز هستیم.

وی گفت: نصب دستگاه توزین ثابت محورکش به منظور توزین بارهای عبوری و جلوگیری از خسارات وارد شده به راه و ابنیه راه های استان انجام می شود.

وی بیان داشت: از دیگر مزایای استفاده از این تکنولوژی شناسایی تخلف سرعت وسایل نقلیه سنگین، شناسایی وسایل فاقد بار نامه و مجوز حمل بار و تشکیل پایگاه آماری جامع از حمل و نقل بار در استان برای برنامه ریزی و مدیریت بر آن است.

منبع: مهر

کد خبر 66584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha