تجهیزات آتش‌نشانی همدان مربوط به 20 سال پیش است

پرشین خودرو: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان این‌که برخی از تجهیزات آتش‌نشانی همدان مربوط به 20 سال گذشته است، گفت: در کل استان همدان فقط یک خودروی آتش‌نشانی فوماتیک وجود دارد.

به گزارش «پرشین خودرو»، محمدرضا بیاناتی شنبه 2 بهمن‌ماه در مراسم ادای احترام مسئولان شهرستان و استان همدان به مقام شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو در ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی همدان، با بیان اینکه 98 هزار و 668 تماس در 9 ماهه امسال با سازمان آتش‌نشانی حاصل شده، افزود: از ابتدای سال تا کنون 2708 عملیات توسط نیروهای آتش‌نشانی همدان صورت گرفته است.

وی با اشاره به رشد 4 درصدی تماس‌های مردمی با آتش‌نشانی، اظهار کرد: به‌طور میانگین روزانه 350 تماس با سازمان آتش‌نشانی گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 79 هزار تصریح کرد: در 9 ماهه امسال 11 هزار و 750 تماس اشتباه با آتش‌نشانی همدان گرفته شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 67 درصد رشد دارد.

بیاناتی یادآور شد: در شهر همدان 9 ایستگاه آتش‌نشانی وجود دارد که از این تعداد فقط 2 ایستگاه با فاصله استاندارد است.

وی با اشاره به اینکه 47 نوع وظیفه برای آتش‌نشانی تعریف شده است، عنوان کرد: خوشبختانه این فرهنگ در بین مردم نهادینه شده است که برای کوچک‌ترین کار خود با آتش‌نشانی تماس می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی همدان با تأکید بر اینکه تعداد عملیات اطفاء حریق در سالجاری بسیار زیاد بوده است، افزود: 1776 عملیات اطفاء حریق در 9 ماهه امسال در همدان صورت گرفته که از این تعداد 154 مورد اطفاء حریق مسکونی، 159 مورد اطفاء حریق وسایل نقلیه و 203 مورد در باغات و فضای سبز انجام شده است.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی مراتع در سالجاری بسیار زیاد بوده است، گفت: 713 مورد عملیات اطفاء حریق در سالجاری در مراتع انجام شده است.

بیاناتی با بیان اینکه در 9 ماهه امسال 4 مورد اطفاء حریق در مراکز فرهنگی و مذهبی و 12 مورد در انبار صورت گرفته است، ادامه داد: در شهر همدان از 2 سال گذشته بافت تجاری همدان به آتش‌نشانی همدان مراجعه نمی‌کنند و اصناف خود را عقب کشیده است.

وی با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال 832 مورد عملیات امداد و نجات در همدان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: 1791 عملیات درون‌شهری و 86 عملیات برون‌شهری توسط نیروهای آتش‌نشانی همدان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی همدان اظهار کرد: 150 مورد نجات افراد محبوس در آسانسور، 145 مورد افراد حبس شده و 70 مورد سوانح رانندگی، 69 عملیات در طوفان و 10 مورد درباره سقوط افراد و خودکشی‌ها منجر به نجات شده است.

بیاناتی با بیان اینکه برخی از تجهیزات آتش‌نشانی همدان مربوط به 20 سال گذشته است، یادآور شد: در کل استان همدان فقط یک خودروی فوماتیک وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه آتش‌نشانی جزء مشاغل سخت و زیان‌آور است، تصریح کرد: آتش‌نشانان در بروز حادثه شهید و جانباز تلقی نمی‌شوند که از مسئولان استانی می‌خواهیم با نمایندگان مکاتباتی داشته باشند تا این قانون در مجلس به تصویب برسد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت مالی شهرداری‌ها نمی‌توانند تجهیزات گران‌قیمتی برای آتش‌نشانی‌ها تهیه کنند که امیدواریم با همکاری دولت و شهرداری بتوان تجهیزات مورد نیاز آتش‌نشانی را خریداری و تأمین کرد.

 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی همدان ضمن قدردانی از حرکت‌های مردمی درباره آتش‌نشانان شهید در حادثه پلاسکو، بیان کرد: در چند روز گذشته مردم با اهدای گل به آتش‌نشانان به ابراز همدردی پرداخته‌اند که نشان می‌دهد توجه مردم به مراکز آتش‌نشانی جلب شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 66585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha