مرسدس بنز اولین پیکاپ هیبریدی جهان را تولید می‌کند

پرشین خودرو: کمپانی دایملر و زیرمجموعه آن مرسدس بنز، در دو سه سال اخیر برای متحول کردن صنعت خودروهای تجاری، برنامه ریزی‌های منظمی انجام داده‌اند.

به گزارش پرشین خودرو، در این رابطه چندین ماه پیش ون کانسپت مرسس بنز با قابلیت حمل پهپاد رونمایی شد که توانست توجه بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب کند و بعد از آن هم مرسدس بنز یک پله فرارتر رفت و از یک کامیونی تمام الکتریکی تحت عنوان "Urban" رونمایی کرد که در نوع خود اولین کامیون و ون‌های الکتریکی جهان شناخته می‌شوند.
حال بار دیگر مرسدس بنز برنامه‌ای جدید در سر دارد و آن هم طراحی و توسعه سیستم محرکی هیبریدی برای تنها پیکاپ خود یعنی X کلاس است که در صورت تحقق چنین هدفی، اولین خودروی پیکاپ هیبریدی جهان هم به نام مرسدس بنز ثبت خواهد شد تا میراث "گوتلیب دایملر" بزرگ همچنان ادامه داشته باشد و نام دایملر- مرسدس بنز در صنعت خودروسازی به عنوان اولین‌ها دیده شود.
البته قبل از شروع این کار یکسری مشکلات هم وجود دارد. به گزارش پرشین خودرو اگر اطلاع داشته باشید، مرسدس بنز برای ساخت یک خودروی پیکاپ از کمپانی "دایملر" کمک گرفته است و در این میان هم دایملر به سراغ شرکای اصلی خود یعنی گروه "رنو- نیسان" رفته است که در نتیجه پلتفرم این گروه خودروسازی برای ساخت تنها خودروی پیکاپ مرسدس بنز انتخاب شد. حال با توجه به اینکه پلتفرم مرسدس بنز X کلاس از جای دیگر آورده شده است، نتیجه می‌گیریم که به خاطر طراحی غیر اختصاصی پلتفرم از پیشرانه‌های محدودی هم استفاده می‌شود.
اما مرسدس بنز اعلام کرده است که توانایی طراحی و تولید یک سیستم محرک هیبریدی بر روی این پلتفرم را دارد تا در اواخر سال 2020 میلادی شاهد تولید اولین خودروی پیکاپ سایز متوسط هیبریدی در جهان باشیم.
از جزییات کار مرسدس بنز هم متاسفانه اطلاعات دقیقی ارائه نشده است، ولی گفته می‌شود یک سیستم محرک 48 ولتی با شش موتور الکتریکی بکار گرفته خواهد شد که پیش‌تر مرسدس بنز به عنوان نسل جدید سیستم‌های محرک هیبریدی‌اش از آن سخن گفته بود و انتظار می‌رود بر روی خودروی پیکاپ X کلاس هم مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 66763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha