کد خبر 67245
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
واژگونی اتوبوس اتباع پاکستانی درکرمانشاه

پرشین خودرو: رئیس پلیس ‌راه استان کرمانشاه از واژگونی اتوبوس اتباع پاکستانی خبر داد و گفت: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.

به گزارش پرشین خودرو،  به نقل از پایگاه خبری پلیس با تاکید سرهنگ "فضل‌الله شیری" با اشاره به تداوم بارش برف در گردنه‌ها و نقاط سردسیری استان، اظهار داشت: اتوبوس حامل۵۳ نفر از اتباع پاکستانی که قصد زیارت عتبات عالیات را داشتند در ۵ کیلومتری محور اسلام آبادغرب دچار حادثه شد.

وی علت این حادثه را انحراف به چپ و واژگونی خودرو اعلام کرد و افزود: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است، اما دو نفر از اتباع پاکستانی مصدوم شدند که بعد از انتقال به بیمارستان توسط اورژانس، به صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفتند.

این مقام انتظامی به لغزندگی سطح جاده‌های استان اشاره و بیان کرد: با توجه به‌شدت بارش‌های برف و برودت هوا، ‌ سطح جاده‌های استان در گردنه‌ها و نقاط سردسیری لغزنده است و رانندگان می بایست با استفاده از تجهیزات لازم به ویژه زنجیرچرخ در جاده‌ها تردد کنند.

رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه مشارکت مردم و رانندگان در رعایت نکات ایمنی و توجه به توصیه‌های پلیسی را بسیار موثر دانست و گفت: طی روزهای اخیر بخشی از اختلالات تردد در جاده‌ها به دلیل عدم رعایت حقوق دیگران و قانون و اصول صحیح رانندگی، توسط تعدادی از رانندگان رقم خورد.

سرهنگ شیری اظهار داشت: برخی رانندگان با ترددهای غیرضروری، نبستن زنجیرچرخ و ناتوانی در رانندگی در شرایط متفاوت برف و لغزندگی هم خود و هم دیگران را دچار مشکل می‌کنند.

نجات ۶ کوهنورد زن گرفتار در برف توسط پلیس کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از امداد رسانی پلیس به شش کوهنورد زن گرفتار در ارتفاعات کوه طاق بستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "رضا شیرزادی" گفت: بارش برف در کرمانشاه که موجب به وجود آمدن کولاک در ارتفاعات و پارک های کوهستانی شده بود، مشکلاتی را برای هموطنانی که قصد ورزش و تفریح زمستانی داشتند، ایجاد کرد.

وی افزود: صبح روز گذشته در پی تماسی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ منبی بر اینکه ۶ کوهنورد زن در ارتفاعات "طاق بستان" در برف و کولاک گرفتار شده و تقاضای کمک کرده اند، با توجه به شرایط روحی و وضعیت جسمانی حادثه دیدگان به مأموران کلانتری ۱۹ طاق بستان ماموریت داده شد که با اکیپی ویژه وارد عمل شوند.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: مأموران پس از طی مسافت چهار کیلومتری این ارتفاعات، حادثه دیدگان را پیدا کرده و این افراد که دچار آسیب ناشی از سرمازدگی شده بودند به کمک عوامل پلیس به پایین کوه هدایت کردند.

سرهنگ شیرزادی با اشاره به اینکه کمک و خدمت رسانی به هموطنان حادثه دیده از وظایف ذاتی پلیس است، بیان داشت: نجات یافتگان از برف و کولاک، از حضور به موقع و زحمات پلیس شهرستان کرمانشاه در امداد رسانی به آنان، تقدیر و تشکر کردند.

امداد رسانی پلیس کرمانشاه در جاده های برفی

ماموران پلیس پلیس راه استان در پی بارش شدید برف با حضور به موقع در جاده ها به ۳۵۰ خوردو گرفتار شده در برف امدادرسانی کردند.

شورای معتمد پلیس، بازوی توانمند نیروی انتظامی در محلات است

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور در نشست تعاملی با معتمدان و ریش سفیدان این شهرستان، شورای معتمد پلیس را بازوی قوی و توانمند نیروی انتظامی در محلات دانست.

سرهنگ "حسین براری" در این نشست تعاملی که در سالن جلسات فرمانداری کنگاور برگزار شد، گفت: اعضای این شورا به عنوان زبان گویای مردم؛ مشکلات و مسائل موجود را به ما منعکس می کنند و با همفکری و ارائه راهکار های مناسب یاری گر پلیس در برقراری امنیت هستند.

وی افزود: معتمدان و ریش سفیدان نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی منطقه بر عهده دارند و می توانند با همکاری پلیس نقش موثرتری در این زمینه ایفا کنند.

سرهنگ براری خاطر نشان کرد: اقدامات اجتماعی و فرهنگی از موثرترین راهکارها در کاهش جرایم و آسیب ها بوده و آموزش مستمر و حضور فعال کارشناسان پلیس در نهاد های اجتماعی موجب ارتقای فرهنگ خود مراقبتی و پیشگیری از انواع مشکلات می شود.

وی یادآور شد: امنیت اصلی ترین مقوله رشد و توسعه هر جامعه ای است و لازمه تحقق این مهم در مشارکت حداکثری مردم نهفته است و خدمات حساس و گسترده ی پلیس به اقشار مختلف جامعه لازمه خدمت رسانی مطلوب، شناخت آسیب ها و نواقص موجود و تلاش برای رفع آنهاست.

این مقام انتظامی در ادامه تقویت مرکز مشاوره در کلانتری ۱۱ را اقدامی کارآمد و نوین در کاهش آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: مصالحه پرونده های ارجاعی در این مرکز افزایش چشم گیری داشته است.

سرهنگ براری با بیان اینکه از جمله افتخارات پلیس اسلامی، مردمی بودن آن است و مردم نیز پلیس را پناهگاه خود می دانند، گفت: پلیس همیشه در کنار و همراه مردم است و امیدواریم که بتوانیم وظیفه خود را که خدمت رسانی به تمام آحاد جامعه و مردم شریف شهرستان است به نحو احسن و در خور و شأن مردم ولایتمدار انجام دهیم.

فرماندار شهرستان کنگاور نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی و هدفمند فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور و نیروهای تحت امر در جهت پیشگیری از سرقت و ایجاد امنیت پایدار و همکاری معتمدان و ریش سفیدان با پلیس اظهار داشت: نباید تصور کنیم فقط پلیس و تعدادی دیگر از سازمان های متولی امنیت، مسئول برقراری نظم و امنیت در جامعه هستند، لذا مشارکت مردم در این بین بسیار با اهمیت است.

"علیرضا ایزدی" افزود: از آنجایی که یکی از وظایف خطیر پلیس تأمین امنیت جامعه است، همراهی و همکاری معتمدان محلات با پلیس در ارتقای امنیت نقش بسزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی این شورا، همکاری در راستای برقراری نظم و امنیت بیشتر و ثبات آن در حوزه سرزمینی خود آنان است، در این راستا محیط پیرامونی خود را بررسی کرده و با دخالت به موقع و حل و فصل اختلافات جزئی از بروز نزاع و درگیری و سایر رخدادها در محلات جلوگیری می کنند.

فرماندار شهرستان کنگاور نقش معتمدان پلیس در افزایش امنیت اجتماعی را بسیار مهم خواند و گفت: در رویکرد جامعه محوری پلیس، بهره مندی از کلیه ظرفیت های اجتماعی مورد تاکید است که با جدیت دنبال می شود و شورای معتمد پلیس بستری در افزایش مشارکت عمومی در حوزه امنیت است.

دستگیری ۲۵ خرده فروش مواد مخدر در هرسین

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و دستگیری ۲۵ خرده فروش مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "همتعلی شکری" در تشریح این خبر گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و جلب رضایت عمومی مردم، مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان با همکاری یگان های انتظامی، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز رابا محوریت برخورد با خرده فروشان مواد مخدردر سطح شهرستان اجرا کردند.

وی افزود: در طول اجرای این طرح که به صورت منسجم و در چندین مرحله در نقاط مختلف شهرستان به مرحله اجرا درآمد، تعداد ۲۵ نفر معتاد متجاهر و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و در بازرسی از آنها مقادیری انواع مواد مخدر، آلات استعمال و ترازوی توزیع مواد مخدر کشف شد.

سرهنگ شکری تصریح کرد: در ادامه این طرح تعداد ۳۸ دستگاه موتورسیکلت و همچنین پنج ستگاه خودوروی متخلف نیز توسط عوامل انتظامی توقیف و روانه پارکینگ شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: اجرای این طرح رضایتمندی شهروندان را در پی داشته است و طی تماس های مکرر با سامانه ۱۹۷ قدردانی خود را از زحمات پرسنل انتظامی شهرستان در اجرای این طرح ها اعلام کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین با اشاره به اینکه بیشتر سرقت ها و جرایم شهرستان توسط معتادان صورت می گیرد، از شهروندان خواست که در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

کد خبر 67245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha