کدشناسایی و کد رهگیری 12 قطعه یدکی خودرو اعلام می شود

پرشین خودرو: مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: وزارت صنعت ، معدن و تجارت در خصوص خدمات پس از فروش حوزه های مختلفی را تشکیل داده است که برای 12 قطعه تولیدات یدکی کد شناسایی و کد رهگیری اختصاص داده می شود و به زودی این کد بندی در سامانه مربوطه نصب خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو،  امیر حسین قناتی افزود: خدمات بعد از فروش در دو بخش تقسیم می شود یکی در کنترل ما و دیگری زیر پله ای و قاچاق وارد بازار می شود که در کنترل ما نیست.
قناتی ادامه داد: قطعات برگشتی درسه مرحله کنترل و قطعه معیوب از دور تولید خارج می شود: 1- در خط تولید تشخیص و برگشت می خورد. 2 - در مرحله سوار شدن بر روی خودرو و مرحله 3 زمانیست که قطعات ساخته شده در بازار برگشت می خورد.
وی با بیان اینکه با توجه به نمونه ها و تنوع کالا سطح توقع مردم از خودروسازان بیشتر شده است اضافه کرد : از سال 82 چندین مرتبه دستورالعمل های ساخت و تولید بازیابی شده است به علت اینکه شیب رضایت مشتری با شیب افزایش کیفیت خودرو یکسان نیست مشتریان از خودرو و قطعات ابراز رضایتمندی نمی کنند.
قناتی افزود: فاصله کیفیت انجام شده با رضایت مشتری باید همخوانی داشته باشد در غیر اینصورت تولید کنندگان مشتریان خودرو از دست می دهند.
مدیرکل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت گفت: یکی از اهداف و سیاست ها بحث پلت فرمها هستند این بحث باید در زمان های مختلف آبدیت یا به روز شود. ممکن است عیب از قطعه ساز باشد و برخی مواقع ممکن است عیب از نصاب قطعه روی خودرو باشد.
امیر حسین قناتی با اشاره به اینکه به هیچ عنوان نمایندگی ها نباید خودروی معیوب به مشتریان تحویل دهند، گفت: در پنج سال گذشته مشتریان از عیوب حساس، حیاتی و زیربنایی خودرو شکایت می کردند اما امروزه با افزایش توقع مشتریان، از صدای اضافه خودرو شکایت دارد و این دوشکایت عدم رضایتمندی با یکدیگتر قابل مقایسه نیست. او گفت: صنعت تولید علاوه بر بحث تولید خودرو وظیفه ایجاد اشتغال را هم دارد.
قناتی گفت: اگر مشتریان به خودروهای به موقع رسیدگی نکنند بوجود آمدن عیب و ایراد در خودرو را نباید به حساب تولید کنندگان بگذارند.

 

کد خبر 68157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha