کد خبر 68177
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
عدم تمایل فولکس واگن برای حفظ کارکنان موقت

پرشین خودرو: فولکس واگن در واکنش به یک گزارش مطبوعاتی مبنی بر اینکه این خودروساز ۲۰۰۰ نیروی کار موقت را نگه خواهد داشت، اعلام کرد برنامه ای برای نگه داشتن شمار زیادی از کارکنان موقت ندارد.

به گزارش پرشین خودرو، رهبران اتحادیه کارگری در فولکس واگن هفته گذشته پس از اینکه مدیران این خودروساز را به صرفه جویی بیشتر از برنامه کاهش هزینه توافق شده در نوامبر متهم کردند، همکاری با مدیران ارشد درباره مسائلی مانند اضافه کار و کارآموزی را متوقف کردند.

بزرگترین خودروساز اروپا برای برای کاهش هزینه فعالیتهای پرهزینه در آلمان و تامین مالی پروژه خودروهای برقی و خدمات موبیلیتی، تحت فشار فزاینده ای قرار دارد. فولکس واگن هنوز با میلیاردها یورو هزینه‌های مربوط به رسوایی آلایندگی دیزلی دست و پنجه نرم می کند.

در قلب اختلاف میان مدیریت فولکس واگن و رهبران اتحادیه کارگری، ادعاهایی هستند که از سوی شورای کار مطرح شده اند.

طبق این ادعاها، هربرت دیس، مدیر برند فولکس واگن به منظور بالا بردن سودآوری این برند، قصد دارد شمار مشاغل موقتی را سریع‌تر و بیشتر از آنچه توافق شده بود کاهش دهد.

نشریه اقتصادی هندلزبلات با اشاره به منابع آگاه در گزارشی نوشت: فولکس واگن وعده داده است حدود دو هزار کارگر موقت را نگه دارد و ممکن است در آستانه دیدار میان دو طرف برای آرام کردن تنش، امتیازات بیشتری را عرضه کند.

سخنگوی فولکس واگن حاضر به اظهارنظر در این باره نشد و تنها به نامه ای اشاره کرد که مدیر برند فولکس واگن هفته گذشته برای کارکنان نوشت.

بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن اعلام کرده است به توافق آینده پایبند است اما تنشهایی میان مدیریت و کارکنان در اجرای این توافق پیش بینی می کند.

ایسنا

کد خبر 68177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha