کد خبر 68422
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
جادوی فورد در شکست هوا

پرشین خودرو: فورد GT مدل 2017 سوپر ماشین جدید فورد است که از بسیاری جهات نسبت به مدل‌های پیش از خود در این کلاس بهبود‌هایی پیدا کرده است که باعث افزایش کارآیی و عملکرد بالاتر و جذاب‌تر شدن این نسخه شده است.

به گزارش پرشین خودرو، فورد از جمله خودرو‌سازانی است که در حوزه‌ها و کلاس‌های مختلفی خودرو تولید می‌کند. تراک‌ها و خودروهای شاسی بلند فورد کم‌نظیر هستند و در بخش سوپر‌اسپورت‌ها هم این خودرو‌ساز حرف‌های زیادی برای زدن دارد. فورد به جای اینکه خودروهایی برای شکستن رکورد سرعت تولید کند به فکر حفظ محدوده قیمت در کمتر از 500 هزار دلار است و سوپر‌اسپورت‌هایش طراحی‌های فوق‌العاده‌ای دارند که نسبت به برچسب قیمت فراتر از انتظارند.

شرکت فورد در نسخه جی‌تی 2017 به پیشرفت‌های زیادی در بخش آیرودینامیک دست یافته که بسیار قابل توجه است. یکی از خصوصیات اصلی فورد جی تی چراغ‌های صاف آن است که بدون این چراغ‌ها جی‌تی، جی‌تی نمی‌شود. هیچ کاری روی فورد برای اینکه خودرو استایل و حالت خاصی به خود بگیرد نیست، بلکه هر منحنی و شیار و شکافی مسوولیت خاصی بر عهده دارد تا خودرو مقاومت هوای کمتری داشته باشد و با شکافتن هوا با اتکا به توانایی خود به سرعت و شتاب بیشتری دست پیدا کند و در عین حال زیبایی خیره‌کننده‌ای هم داشته باشد.

قرار دادن این دو مزیت کار چندان راحتی نیست و به دانش فنی بسیار زیادی در زمینه زیبایی شناختی و اصولی مهندسی نیاز دارد که در کنار هم قرار گرفته و نتایج چشمگیری را ایجاد می‌کنند. هوایی که به بخش جلویی خودرو می‌رسد با استفاده از طراحی خاص بدنه به اطراف و سقف خودرو هدایت می‌شود و در نهایت به باله مهم و حیاتی فورد می‌رسد.

فلاپ‌های جلویی خودرو با توجه به زاویه باله‌های پشتی ممکن است باز یا بسته شوند تا نیروی رو به پایین به میزان مورد نیاز تولید و باعث شود که خودرو به زمین بچسبد و پایداری بیشتری پیدا کند. برای خودروهایی مانند فورد جی‌تی تولید نیروی رو به پایین اهمیت زیادی دارد و بدون این نیرو نمی‌توان هدایت خودرو در سرعت‌های بالا را به دست گرفت. تمام خودروهای سوپر اسپورت از نظر اصول طراحی همانند یک هواپیمای بر عکس عمل می‌کنند که به جای پرواز رو به پایین حرکت می‌کنند و با افزایش وزن خودرو و فشار به زمین چسبندگی بیشتری ایجاد می‌شود.

خودروی فورد برای اینکه بتواند هوا را به راحتی در اطرافش حرکت دهد کانال‌های عبور هوای خاصی را در بدنه خود به زیبایی هر‌چه تمام‌تر ایجاد کرده است که ظاهر درامتیم و هیجان‌انگیز و البته خیره کننده فورد جی‌تی 2017 به دلیل همین ویژگی‌ها به دست آمده است. همین طراحی‌های خاص باعث شده که خودرو بتواند عنوان سریع‌ترین خودروی فورد را از‌آن خود کند و حداکثر سرعت 347 کیلومتر در ساعت برای این محصول خاص در نظر گرفته شده است.

در زیر بدنه فیبرکربنی و فوق العاده زیبای فورد جی تی 2017 پیشرانه‌ای 5/ 3 لیتری با دو توربو شارژر قرار دارد که با داشتن 6 سیلندر 647 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. نیرویی که پیشرانه پیشرفته فورد تولید می‌کند با استفاده از جعبه دنده‌ای 7 سرعته و دو کلاچه به‌صورت خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود تا خودرو حرکتی نرم و فوق العاده داشته باشد. در کنار بهبود وضعیت آیرودینامیکی در بدنه وزن خودرو به کمک استفاده از مواد مقاوم و سبک نسبت به مدل‌های گذشته کاهش یافته است. این تغییرات مهم باعث افزایش شتاب و سرعت خودرو شده است.

واکنش باله پشتی در فورد نسبت به حالت رانندگی بسیار قابل توجه است و بر اساس شرایط موجود می‌تواند با تغییر زاویه نیرو رو به پایین مورد نیاز را به‌صورت لحظه‌ای ایجاد کند و حتی اگر ناگهان ترمز‌های کربنی-سرامیکی را فعال کنید و بخواهید خودرو را متوقف کنید، این باله فعال شده و به کاهش سرعت کمک می‌کند.

وقتی باله پشتی فعال می‌شود ارتفاع خودرو هم به‌صورت هوشمند کاهش پیدا می‌کند تا خودرو پایداری بیشتری در سرعت‌های بالا پیدا کند.  فورد در این مدل استثنایی به طرحی نهایی از بهترین حالت برای کاهش مقاومت هوا دست یافته است. کانال‌های زیادی برای عبور هوا در این مدل دیده شده است و اگزوز‌ها در انتهای خودرو در در کنار هم قرار گرفته‌اند که باعث افزایش زیبایی این مدل از فورد شده است.

قیمت فورد جی‌تی 2017 بیش از 400 هزار دلار است؛ اما در رابطه با توانایی تولید فورد برای تولید چه تعداد از این غول خوش ساخت اطلاعات دقیقی در دسترس نیست؛ اما به نظر می‌رسد در هر سال 125 تا 250 خودرو به‌صورت دستی تولید خواهد شد.

 

 

کد خبر 68422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha