ساخت خودروهای ایرانی بر روی پلت فرم های فرانسوی+جزئیات

پرشین خودرو: تولید پژو 2008 در ماه جاری آغاز و قطعات آن در نمایندگی‌ها توزیع خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، در قراردادهای جدید بسته شده با خودروسازان خارجی این مطلب که  طی گذر زمان محصولات طراحی و ساخته شده چگونه به روز می شوند و اساسا محصول جدید می تواند نامش به این قراردادها اضافه شود؛ جزو سوالات کارشناسان بوده است.

محمد رضا معتمد مدیرعامل ایرانی شرکت ایکاپ شرکت مشارکتی ایران خودرو و پژو در این مورد گفت: در قرارداد به امضا رسیده با پژو، عمر مشخصی برای شرکت مشترک ایکاپ تعیین نشده و محصولاتی که در سال نخست، برنامه‌ریزی‌شده ۳ محصول 2008،301 و 208 خواهد بود و به‌دنبال آن نیز محصولات دیگری به‌صورت سی‌بی‌یو و سی‌کی‌دی به شبکه ایکاپ اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از حقوقی که در این قرارداد برای ایران‌خودرو در نظر گرفته شده، استفاده از این پلتفرم برای محصولات ایران‌خودرو است که این‌کار آغاز شده و در حال مراوده اطلاعات با پژو هستیم تا خودرویی که از این پلتفرم استفاده می‌کند را انتخاب کنیم.

معتمد در مورد زمان پیش فروش پژو 2008 گفت: یکی از مسائلی که همواره در بحث پیش‌فروش‌ها مدنظر قرار می‌گیرد، وجود تجربه‌های قبلی ایران‌خودرو است. هم‌اکنون این گروه صنعتی در تحویل خودروها به تعهدات خود به‌خوبی عمل می‌کند از این‌رو در پیش‌فروش خودروهای جدید نیز می‌خواهیم بهتر از دیروز عمل کنیم بنابراین نیاز به محاسبات دقیقی داریم تا میزان پیش‌فروش اعلام شود.

وی تاکید کرد: به‌طورقطع تولید 2008 در اسفند آغاز و قطعات در نمایندگی‌ها توزیع می‌شود که در حال حاضر حدود ۴۰ نمایندگی به‌عنوان نمایندگی‌های نمونه آزمایشی (پایلوت) انتخاب‌شده یا در حال طی کردن مراحل نهایی هستند.

مدیرعامل ایرانی ایکاپ تصریح کرد: کارشناسان فنی در حال طی کردن آموزش‌های لازم هستند تا در صورت مراجعه مشتریان و خریداران 2008 به تعمیرگاه ها، خدمات لازم را ارائه دهند و به‌طورقطع این تعداد نمایندگی به‌سرعت افزایش یافته و به ۱۲۰ نمایندگی خواهد رسید.

معتمد اظهار داشت: همه کشور زیرپوشش جغرافیایی قرار خواهد گرفت و باید مطمئن باشیم که اگر در روز نخست تحویل، این خودرو دچار سانحه‌ای مانند تصادف شد، قابلیت تعمیر در نمایندگی‌ها وجود داشته باشد.

وی در مورد نحوه ارائه خدمات پس از فروش به پژو 2008 گفت: ارائه خدمات پس از فروش این خودرو به‌موازات در نمایندگی‌های منتخب ایران‌خودرو آغاز خواهد شد. در حال حاضر ۳ دسته نمایندگی خواهیم داشت و فروش در تمام نمایندگی‌های ایران‌خودرو انجام می‌شود که تعدادی از نمایندگی‌ها تحویل و سرویس خدمات ساده‌تری را ارائه می‌کنند و تعدادی از نمایندگی‌ها نیز علاوه بر تحویل همه خدمات را ارائه خواهند داد.

مدیرعامل ایکاپ خاطرنشان کرد: هر نمایندگی که بتواند نسبت به ارتقای عملکرد خود اقدام کند و در رتبه بالاتری قرار بگیرد  می‌تواند خدمات متفاوتی ارائه دهد بنابراین ارائه خدمات در قالب نمایندگی‌های ایران‌خودرو خواهد بود و ازآنجاکه کارشناسان نمایندگی‌ها سال‌ها با سیستم پژو آشنایی داشته‌اند، تنها نیاز است آموزش‌های آنها ارتقا یابد.

وی از خرید و تامین دستگاه‌های جدید عیب‌یابی و توزیع آن بین نمایندگی‌ها خبر داد و افزود: با این روند، تولید محصول به‌طورقطع تا پیش از پایان امسال آغاز می‌شود و بعد از تولید در پارکینگ قرار می‌گیرد تا اطمینان کامل درزمینه توزیع قطعات و آموزش کارشناسان نمایندگی‌ها حاصل شود. به‌طورقطع در روزهای نخست میزان تولید بالا نیست و به‌محض رسیدن به تیراژ قابل‌قبول به بازار تحویل خواهد شد و پیش‌فروش آغاز می‌شود.

معتمد در مورد برنامه صادراتی پژو 2008 گفت: براساس قرارداد به امضا رسیده باید همزمان با تولید، صادرات آن انجام شود اما هزینه لجستیک موضوع مهمی است و نمی‌توان این امر را نادیده گرفت.

وی ادامه داد: به‌طورقطع هرچه مسیرهای صادراتی نزدیک‌تر باشد کار صادرات به‌صرفه‌تر خواهد بود چراکه هزینه‌ها کاهش می‌یابد. نگاهی به تجربه تولیدکنندگان کره‌ای و ژاپنی برای ساخت کارخانه در کشورهای دیگر نشان می‌دهد که آنها همواره به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته‌اند زیرا در غیراین صورت صادرات توجیه‌پذیر نخواهد بود.

کد خبر 68530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha