مدیرعامل پژوسیتروئن به دیدار نخست وزیر انگلیس خواهد رفت

پرشین خودرو: مدیرعامل پژوسیتروئن با ترزا می، نخست وزیر انگلیس برای صحبت درباره پیشنهاد این گروه خودروسازی فرانسوی برای خرید اوپل و وکس هال دیدار خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، انگلیس و آلمان از این نگران هستند که پژوسیتروئن پس از خرید فعالیتهای اوپل و وکس هال که به جنرال موتورز متعلق هستند، به حذف مشاغل اقدام کند. سیاستمداران انگلیسی به خصوص نگران هستند که خروج این کشور از عضویت اتحادیه اروپا به صنعت خودروی داخلی لطمه وارد کند.

روزنامه فایننشیال تایمز گزارش کرده است که گرک کلارک، وزیر تجارت انگلیس به پژوسیتروئن مانند نیسان موتور ژاپن، برای دسترسی به اتحادیه اروپا و زنجیره تامین تضمین داده است.

وزارت تجارت انگلیس درباره اینکه آیا کلارک تضمینهای مشابهی به پژوسیتروئن داده است، اظهارنظر نکرد.

پژوسیتروئن خواستار مذاکره در عالی‌ترین سطح دولت انگلیس شده است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هم روز جمعه اظهار کرده بود، هر آنچه در توان دارد برای حفظ مشاغل اوپل در آلمان انجام خواهد داد.

سخنگوی پژوسیتروئن اظهار کرد کارلوس تاوارس، مدیرعامل این شرکت خواستار دیدار با ترزا می شده و همین رویکرد مشابه را در قبال مقامات آلمانی داشته است.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس تایید کرد که این دیدار برگزار خواهد شد و وزارت تجارت این کشور اعلام کرد این دیدار احتمالا هفته جاری انجام می شود و وزیر تجارت هم در آن حضور خواهد داشت.

پژوسیتروئن که دومین خودروساز بزرگ اروپا و مالک برندهای پژو، سیتروئن و دی است، قصد دارد با نمایندگان اتحادیه‌های کارگری در آلمان و انگلیس پیرامون قرارداد خرید اوپل دیدار کند.

مذاکره در خصوص فروش بازوی اروپایی جنرال موتورز به پژوسیتروئن هفته گذشته از سوی هر دو شرکت تایید شد. نیمی از ۳۸ هزار کارمند جنرال موتورز در اروپا در آلمان هستند در حالیکه ۴۵۰۰ نفر تحت برند وکس هال در انگلیس فعالیت می کنند.

دو منبع آگاه در پژوسیتروئن پنج شنبه گذشته اعلام کردند که کاهش مشاغل و کارخانه‌ها بخشی از مذاکرات ادغام هستند.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر تجارت انگلیس پنج شنبه گذشته برای دیدار با مقامات پژوسیتروئن به پاریس رفت و اظهار کرد که این شرکت خودروسازی ارزش بالایی برای برند وکس هال قائل است. در حالیکه مذاکرات ادامه دارد اما پژوسیتروئن تاکید کرده است که در هر توافقی، مایل هستند بر نقاط قوت تکیه کنند.

ایسنا

کد خبر 68588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha