اتوبوس‌های گردشگری به خیابان‌های تهران آمدند

پرشین خودرو: نخستین اتوبوس دو طبقه گردشگری که چند ماهی در گمرک معطل بود تا موافقت ورود به ایران را دریافت کند، سرانجام به تهران رسید.

به گزارش پرشین خودرو، یک منبع رسمی گمرک  عنوان کرد: اتوبوس‌های تجاری براساس مقررات صادرات و واردات جهت واردات خودرو، باید مجوز سازمان‌های ذیربط را بگیرند.

تاییدیه این اتوبوس‌ها را باید وزارت صنایع صادر کند تا بتواند وارد کشور شود این درحالی است که باید مجوز‌ها از محیط زیست و استاندارد گرفته شود و ربطی به سازمان گمرک ندارد.

لازم به ذکراست که برای اتوبوس‌های گردشگری به لحاظ قانونی معافیتی برای آن‌ها درنظر گرفته نشده، این درحالی است که خودروهای گردشگری معاف از عوارض حقوقی گمرکی هستند.

نخستین اتوبوس دو طبقه گردشگری که چند ماهی در گمرک معطل بود تا موافقت ورود به ایران را دریافت کند، سرانجام به تهران رسید تا پس از صدور مجوزهای مربوطه و گرفتن پلاک، اجرای تورهای «HOP-ON HOP-OFFF» را آغاز کند.

بلیت‌های این اتوبوس با اعتبار زمانی از ۲۴ تا ۷۲ ساعت، از ۱۴۰ هزار تومان (۴۰ دلار) تا ۲۱۰ هزار تومان (۶۰ دلار) قیمت گذاشته شده که طبق اظهارات مجری خصوصی این تور، امکان کاهش آن برای گردشگر ایرانی وجود دارد.

اتوبوس مجهز به راهنمای زنده و شنیداری است که به دو زبان فارسی و انگلیسی درباره جاذبه‌هایی که در این مسیرها وجود دارد اطلاعات ارائه می‌کند.

باشگاه خبرنگاران 

کد خبر 68620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha