مطالبه مردمی شاخص IQS موجب پیشرفت صنعت خودرو می شود

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام کرد که شاخص IQS باید در بین خریداران و مردم به مطالبه ای عمومی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اشکان گلپایگانی با بیان این مطلب گفت: هدف شرکت ISQI آن است که مردم را با عددهایی از جمله میزان رضایت مندی مشتریان از خدمات فروش و پس از فروش شرکت های تولیدکننده و واردکننده آشنا کنیم. تولیدکنندگان در بخش میزان انطباق با قانون عملکرد بهتری دارند و در بخش کیفیت و رضایت مشتریان واردکنندگان بهتر عمل می کنند.

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد افزود: اگر مشتری شاخص IQS را از خودروسازان بخواهد، می تواند در رشد کیفیت خودروهای تولیدی تاثیرگذار باشد. این شاخص میزان عیب های یک خودرو در سه ماهه اول استفاده از آن را نشان می دهد. باید تمرکز مخاطبان را به سمت کیفیت و به خصوص IQSسوق داد تا خودرازان متوجه شوند مردم مطالباتی در بخش کیفیت دارند و باید آن کیفیت را تغییر دهند که این موضوع می تواند کیفیت خودروسازان را افزایش دهد.

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در مورد شبهات و اتهامات جانب‌داری وارد به این شرکت اعلام کرد: ما ایران خودرو را به‌عنوان شرکت برتر در بخش خدمات پس از فروش ارزیابی کردیم؛ برخی این کار را جانب‌داری می‌دانند. اگر این کار جانب‌داری بود چرا این شرکت در بخش کیفیت در پایین جدول قرار دارد. عدالت در اعلام شاخص‌های کیفی باید در هر دو سمت مشتری و خودروساز رعایت شود تا هر دو قشر به اعلام شاخص‌های کیفی اعتماد پیدا کنند.

وی در مورد کاربردی بودن شاخص‌ رضایتمندی مشتریان در کنار شاخص IQS توضیح داد: شرکت ها باید در کنار هم مقایسه و ارزیابی شوند از این رو زمان ارزیابی از رتبه‌بندی میزان رضایت‌مندی مشتریان در کنار شاخص IQS استفاده می‌کنم. مردم ومصرف کنندگان نیز برای افزایش کیفیت خودروها، خواستار شاخص IQS از خودروسازان باشند.

گلپایگانی همچنین گفت: هدف ISQI این است که مردم را با عددهایی مربوط به تولیدکنندگان و واردکنندگان آشنا کند که در این میان می توان به میزان رضایت‌مندی مشتریان از خدمات فروش و پس از فروش اشاره کرد. مثلا در بخش میزان انطباق با قانون، تولیدکنندگان بهتر از واردکنندگان هستند ولی در زمینه‌ی کیفیت و رضایتمندی مشتریان شاهد برتری واردکنندگان بر تولیدکنندگان هستیم.

مدیرعامل شرکت ارزیابی کیفیت و استاندارد در مورد عمده اشکالات خودروها گفت: میانگین ایرادات سه‌ماهه اول هر خودروی مونتاژ و تولیدی در ایران ۳.۸ (برابر با ۳۸۰ امتیاز شاخص IQS) بوده است در حالی که این رقم در دنیا برابر با یک تا ۱.۵ عیب در هر خودرو است. بدترین میزان ایراد در میان خودروها، دو سال پیش 6.2 در سه ماهه اول استفاده خودروها بوده که امسال به 4.8 رسیده است.

وی درپایان خاطرنشان کرد: نظر وزیر صنعت این بود که برای تغییر وجهه صنعت خودرو در بین مردم باید تغییرات مثبت در این شرکت‌ها اطلاع‌رسانی شود. با همین پیش‌زمینه و با سیاست وزارت صنعت در بخش رضایتمندی مشتریان، موضوع چهارمین همایش بین‌المللی خودرو امسال هم، فروش و خدمات پس از فروش در نظر گرفته شد. البته تمرکز به سمت خدمات پس از فروش بیشتر سوق پیدا کرد تا فروش.

کد خبر 68630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha