سنگین وزن های فرسوده در هر 100کیلومتر 70لیتر می سوزانند

پرشین خودرو: سایپا دیزل با برخورداری از با کیفیت ترین خودروی تجاری داخلی یعنی ولوو FH سهم قابل توجهی از بازار خودروهای کار و تجاری دارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، زعفر تنهاپور مدیرعامل سایپادیزل، با بیان این مطلب و با ذکر تفاوت های بازار خودروهای سبک با خودروهای کار و تجاری گفت: بازار خودروهای تجاری ارتباط مستقیمی با فضای کسب و کار کشور دارد به شکلی که رونق بازار باعث رشد فروش خودروهای تجاری می شود. از دیگر عوامل موثر در صنعت خودروهای کار و تجاری پروژه های عمرانی و وضعیت حمل و نقل می باشد.

وی با اشاره به رونق واردات و صادرات و راه اندازی بخشی از پروژه های عمرانی گفت: وضعیت صنعت خودروهای تجاری از نیمه دوم سال جاری بهتر شده و شاهد رشد تولید و فروش در حوزه خودروهای کار بوده ایم.

مدیرعامل سایپا دیزل گفت: آلودگی هوا که به شهرهای متوسط هم کشیده شده عوامل متعددی دارد که خودروهای فرسوده نقش به سزایی در ایجاد این معضل شهری دارد به طوری که در حال حاضر 135 هزار خودروی تجاری فرسوده با عمر بالای 25 سال وجود دارد. مصرف سوخت خودرویی مثل ولوو 33 تا 35 لیتر است در صورتی که مصرف سوخت خودروهای فرسوده درمسافت یکسان به 70 لیتر در هر 100 کیلومتر می رسد که این مشکل در کنار احتراق ناقص این خودروها میزان آلایندگی را تا 10 برابر افزایش می دهد.

تنهاپور با تشریح برنامه های سایپا دیزل در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده افزود: در دو قرارداد 3 هزار دستگاهی و 500 دستگاهی که با سازمان راهداری و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت منعقد شد مذاکراتی را با بانک های عامل مثل بانک دی، ملت، توسعه تعاون و صادرات انجام دادیم تا با تخصیص منابع ارزان قیمت بتوانیم شرایط را برای صاحبان خودروهای فرسوده تسهیل کنیم.

تنهاپور در ادامه گفت: صاحبان خودروهای فرسوده با درآمد ناچیز ممکن نیست بتوانند خودروی فرسوده 50 میلیونی را با نمونه اروپایی 400 میلیونی یا نسخه های آسیایی 200 میلیونی تعویض کنند که در همین راستا سایپا دیزل با توسعه مطالعاتی که با مشارکت سازمان راهداری انجام داد مبنا را بر تخصیص منابع ارزان قیمت بانکی به متقاضیان تعویض خودروهای تجاری فرسوده قرار داد.

مدیرعامل سایپا دیزل با این توضیح که رنج مشتریان و توانایی آنها در خرید خودرو متفاوت است، افزود: در این طرح خودروهای چینی که تاییدیه سازمان محیط زیست را اخد کرده با قیمت بالای 200 میلیون و خودروهای اروپایی با قیمت بیش از 400 میلیون در اختیار خریداران قرار می گیرد. تا کنون 2300 نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که تحویل 100 دستگاه از ابتدای بهمن آغاز شده است و مابقی تا پایان سال آینده تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به صرفه جویی 8 میلیارد دلاری ناشی از طرح جایگزینی خودروهای تجاری فرسوده گفت: کاهش تصادفات جاده ای و به تبع آن کاهش پرداخت دیه، غرامت، و هزینه های درمانی از دیگر مزایای طرح جایگزینی می باشد که میتواند صرفه جویی بزرگی را در این حوزه رقم بزند.

کد خبر 68631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha