کد خبر 68650
۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
سریع‌ترین خودروی جهان را بشناسید

پرشین خودرو:اسکودریا کامرون گلیکنهاوس قرار است از خودروی جدید و خیابانی خود در نمایشگاه اتومبیل ژنو رونمایی کند. این شرکت مدعی است که SCG003S سریع‌ترین خودروی خیابانی در پیست خواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو،شرکت ایتالیایی اسکودریا کامرون گلیکِنهاوس (Scuderia Cameron Glickenhaus) از اولین محصول خود به نام SCG003S در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ رونمایی خواهد کرد. به گفته‌ی سازندگان این خودرو، SCG003S می‌تواند در مدت‌زمان ۶ دقیقه و ۳۰ ثانیه، یک‌ بار پیست نوربرگرینگ را دور بزند. این زمان ۲۷ ثانیه سریع‌تر از مدت‌زمان ثبت‌شده توسط پورشه ۹۱۸ اسپایدر است.

همچنین گفته می‌شود SCG003S سریع‌ترین خودروی جاده‌ای جهان، در عبور از پیچ‌ها با نیروی خالص رو به پایین ۷۰۰ کیلوگرم در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. فشار این خودرو در سر پیچ‌ها به بیش از ۲g می‌رسد.

SCG003S

SCG003S

که کاملاً به شکل دست‌ساز در شرکت Manifattura Automobili Torino) MAT) تولید می‌شود، از یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توربو با قدرت ۸۰۰ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. چنین پیشرانه‌ای به خودرو اجازه‌ی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در زیر ۳ ثانیه می‌دهد. حداکثر سرعت SCG003S در حدود ۳۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. یک جعبه‌دنده‌ی دستی ۷ سرعته نیز قدرت را از طریق دنده‌های پشت فرمان، به شکل الکتروپنوماتیک، به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

 

SCG003S

تمام بدنه‌ی این خودرو از فیبر کربن ساخته شده است و اتاق به‌منظور کاهش مقاومت در برابر هوا، دارای ظاهری کاملاً استاندارد است. بااین‌حال باله‌ی عقب کاملاً تغییر کرده است و نسبت به مدل SCG003C طراحی ساده‌تری دارد. حرف C در مدل SCG003C نمایانگر مدل مسابقه‌ای این خودرو است و این مدل هم در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهد شد.

حالا که صحبت از مدل C شد، خوب است بدانید که لولای درها در مدل خیابانی این خودرو از برادر مخصوص پیست آن وام گرفته شده است. این طراحی که از مسابقات لمانز الهام گرفته شده است، دارای مکانیسم امنیتی برای خروج اضطراری نیز هست. به گفته‌ی اسکودریا کامرون گلیکنهاوس، سخت‌ترین استانداردهای ایمنی فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی در SCG003S رعایت شده است.

SCG003S

اسکودریا برای توقف این ابر خودرو از دیسک‌های کربوسرامیکی سفارشی شرکت Brembo همراه با کالیپرهای ۶ پیستونه در جلو و ۴ پیستونه در عقب استفاده کرده است.

SCG003S با وجود تمام فناوری‌های عملکردمحور خود، همچنان از یک فضای داخلی ارگونومیک بهره می‌برد؛ راننده و سرنشین جلو می‌توانند به‌راحتی به‌ تمامی کنترلرها نظیر صفحه‌نمایش تغییر وضعیت جاده، اسپرت، رفاهی و بارانی دسترسی داشته باشند. به‌علاوه یک صفحه‌نمایش مجزا برای کنترل کشش، ۳ صفحه‌نمایش روی داشبورد (۲ عدد برای دوربین عقب و یک عدد برای اطلاعات ضروری) و یک کنسول مرکزی با دکمه‌های مخصوص سیستم تهویه‌ی هوا، چراغ‌ها، قفل مرکزی درها، خطر و سایر موارد در خودرو تعبیه شده است.

SCG003S

سرنشینان حتی می‌توانند ارتفاع جلو و عقب خودرو را قبل از رسیدن به سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت تغییر دهند. به این معنی که افراد می‌توانند این خودرو را دقیقاً به‌مانند سایر ابر خودروها برانند. به نظر می‌رسد با تمامی این ویژگی‌ها، قیمت SCG003S به بالای یک میلیون دلار برسد، اما توجه داشته باشید که شما یک ابر خودرو با آیرودینامیک بسیار عالی خریداری می‌کنید.

زومیت

کد خبر 68650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha