اجازه دهیم بازار، قیمت قطعات خودرو را تعیین کند

پرشین خودرو: یک عضو انجمن قطعه سازان گفت: بهترین مقیاس برای تعیین قیمت، بازار است وباید اجازه دهیم خود بازار قیمت‌ها را تعیین کند تا این روند به صورت منطقی و بدون آسیب صورت پذیرد.

به گزارش پرشین خودرو، محمدرضا نجفی منش عضو انجمن قطعه سازان  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نرخ قطعات تولیدی به نرخ ارز، تورم، افزایش حقوق ودستمزد کارگران و به طور کلی نهاده‌های اولیه بستگی دارد.

این فعال صنعت قطعه سازی خودرو د ادامه افزود: در کارخانه ها بیش از 50 نوع قطع ساخته می شود که 2 تا 3 قطعه آن زیان‌ده هستند و قصد داریم قیمت آنها را هم در بازار و هم در شرکت‌های خودروسازی افزایش دهیم.

نجفی منش تصریح کرد: بهترین مقیاس برای تعیین قیمت ، بازار است و باید اجازه دهیم خود بازار قیمت ها را تعیین کند تا این روند به صورت منطقی و بدون آسیب صورت پذیرد.

مود اولیه قطعه سازان گران شد

رضا رضایی رییس انجمن قطعه سازان کشور نیز در ادامه مبحث افزایش قیمت قطعات خودرو عنوان کرد و گفت: در ماه های گذشته قیمت مواد اولیه قطعه سازان مانند فولاد و پلیمر 25 درصد گران تر شده، از طرف دیگر قیمت ارز هم سیر صعودی داشته و این امر تاثیر مستقیم بر قیمت تمام شده کارخانجات تولید قطعات خودرو گذاشته است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات مالی بیشتر قطعه‌سازان در ماههای پایانی سال افزود: یک کارخانه قطعه سازی از تامین کننده های مختلفی تشکیل شده است و باید حقوق آنها را به موقع تسویه کند ، در غیر این صورت در تامین اجزای خود با مشکل روبرو خواهد شد.

رضایی در پایان اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت تمام کالاها درسال های اخیر افزایش نرخ قطعات خودرو در بازار نیز دور از انتظار نیست.

باشگاه خبرنگاران 

کد خبر 68674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha