خودروهای  آلاینده فولکس واگن در انگلیس اصلاح می شوند

پرشین خودرو: یک مقام فولکس واگن اعلام کرد این خودروساز آلمانی ۴۷۰ هزار دستگاه از ۱.۲ میلیون خودروی دیزلی آلاینده در انگلیس را تعمیر کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، پل ویلیس، مدیرکل فولکس واگن انگلیس با پرسشهای سختی از سوی قانون گذاران انگلیسی مواجه شد و بعضی از آنها از اینکه این شرکت در انگلیس جریمه نشده است و مالکان انگلیسی خودروهای آلاینده فولکس واگن مانند مالکان آمریکایی خسارت دریافت نکرده اند، خشمگین بودند.

فولکس واگن در آمریکا به دلیل اقرار به تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی به پرداخت جریمه سنگینی محکوم شده است.

ویلیس به کمیته حمل و نقل پارلمان انگلیس گفت: تاکنون ۴۷۰ هزار خودروی آلاینده تعمیر شده اند و با روند کنونی برای اصلاحات فنی، ۲۰ هزار خودرو در هفته تعمیر خواهند شد.

جان هایس، معاون وزیر حمل و نقل انگلیس اظهار کرده است: وی به همراه کریس گریلینگ، وزیر حمل و نقل ماه آینده به آلمان سفر می کنند تا با همتایانشان دیدار کرده و اطلاعات بیشتری دریافت کنند که ممکن است به تحقیقات در خصوص فولکس واگن در انگلیس منتهی شود.

معاون وزیر حمل و نقل انگلیس به نمایندگان پارلمان گفت: بزودی با نمایندگان مصرف کنندگانی که بدنبال اقدام حقوقی علیه فولکس واگن هستند دیدار خواهد کرد تا ببیند دولت چه کمکی می تواند به آنها انجام دهد.

بر اساس گزارش رویترز، در ژانویه یک شرکت حقوقی انگلیسی یک اقدام حقوقی علیه فولکس واگن آغاز کرد تا هزاران پوند خسارت برای هر یک از مالکان خودروهای آلاینده ای که از سوی این خودروساز آلمانی فروخته شده است، دریافت کند.

ایسنا

کد خبر 68728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha