بالاترین امتیاز رضایت مشتریان آلمانی برای برند میتسوبیشی+جزئیات

پرشین خودرو: طبق جدید ترین گزارش سایت معتبر J.D.Power در بازار آلمان، دارندگان خودروهای سواری بالاترین نمره رضایت مندی را به محصولات میتسوبیشی داده اند.

به گزارش پرشین خودرو، این تحقیق توسط J.D.Power آلمان و مجله Auto Test (از نشریات (Auto BILD انجام شده است.
این تحقیق در بازه زمانی 12 ماهه از مالکان خودروها در بازار آلمان صورت گرفته است.
مالکینی که حداقل 12 ماه و حداکثر 36 ماه از تاریخ خرید خودروی نو توسط ایشان گذشته باشد. این تحقیق از مالکین پانزده هزار خودروی مدل های 2013 تا 2015 صورت پذیرفت.
این بررسی شامل 177 ایراد شایع در موتور، گیربکس، تریم داخلی، نشانگرها، کنترلرها، نویگشین، سیستم صوتی صندلی ها، بخاری، کولر و... می باشد. در تحقیق حداقل 100 عدد از خودروهای یک مدل خاص از هر برند بررسی شده است.
طبق این گزارش، مشتریان آلمانی انتظار دارند که خودروهایشان در سه سال اول مالکیت بدون مشکل باشند. در حالی که اگر در طول این مدت مشکلاتی برای خودروهای آنها بوجود بیاید که به دلیل کیفیت پایین قطعات یا مونتاژ خودرو باشد تاثیر مستقیم و منفی بر اعتماد آنها به خودرو و برند آن خواهد داشت.
طبق تحقیق J.D.Power از میان مشتریانی که هیچ گونه مشکلی با خودروی خود نداشته اند 68 درصد قطعا خودرویشان را به دیگران توصیه خواهند کرد. 55 درصد اعلام کرده اند که مجددا خودرویی از همان برند خریداری خواهند کرد. در حالی که در میان مشتریانی که حداقل 5 ایراد در خودرویشان بوجود آمده است تنها 28 درصد اعلام کرده اند که این برند را به دیگران توصیه خواهند کرد.
مشکلات خودرو ها به دو دسته تقسیم بندی می شود دسته اول مشکلاتی که در اثر درست کار نکردن یا خراب شدن یک قطعه یا سیستم در خودرو بوجود می آید اما دسته دوم مشکلاتی است که در اثر ایرادات طراحی و مهندسی وجود دارد.
دسته اول مشکلات توسط نمایندگی های خدمات پس از فروش قابل حل است همانند مواردی که ممکن است برای یک لامپ یا باطری خودرو بوجود آید، اما دسته دوم بدلیل ایرادات طراحی و یا مهندسی تولید است و عموما قابل رفع نیستند این اشکالات تا انتها به همراه یک خودرو می مانند همانند نفوذ بیش از حد صدای باد به داخل اتاق یا مشکلات مربوط به سخت بودن کار با سیستم نویگیشن یا مالتی مدیا. این قبیل مشکلات، بیشترین تاثیر منفی را بر ذهنیت مشتریان یک برند می گذارند.
رده بندی بیشترین میزان رضایت در هر سگمنت به ترتیب زیر است:
اشکودا با دو عنوان بهترین میزان رضایت : فابیا و ساپرب
اپل با یک عنوان : آدام
کیا یک عنوان : اسپورتیج جدید
تویوتا یک عنوان : آئوریس

اما در رده بندی کلی میتسوبیشی بیشترین میزان رضایت را در میان تمام برندها بدست آورد.
خودروهای میستوبیشی با میانگین 77 مورد ایراد در هر 100 دستگاه در تمام سگمنت ها بهترین جایگاه را در میان تمام برند ها به خود اختصاص داده اند.
در رتبه دوم پژو با میانگین 92 ایراد در هر 100 خودرو و اشکودا با میانگین 95 ایراد در هر 100 دستگاه خودرو در رتبه سوم قرار دارد. در رتبه های چهارم و پنجم نیز به ترتیب برند های ولوو و سئات قرار دارند.
بدین ترتیب میتسوبیشی با فاصله کاملا معنا داری نسبت به رتبه دوم و سوم در صدر آمار کم ایراد ترین برند از دید مشتریان سخت گیر آلمانی ایستاده است.

 

کد خبر 68767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha