رویدادی تاریخی  در مسابقات خودروهای برقی روباتیکی

پرشین خودرو: رقابت خودروهای روباتیکی برقی در فرمول E (خودروهای برقی) بوینس آیرس در آرژانتین با یک رویداد تاریخی همراه شد: نخستین تصادف در مسابقات خودروهای برقی روباتیکی.

به گزارش پرشین خودرو، آنهایی که رقابت خودروهای روباتیکی برقی در فرمول E در بوینس آیرس آرژانتین را دنبال می کردند لحظه تاریخی را مشاهده کردند.

این خودروهای برقی در Roborace حاضر شده بودند تا قابلیت های خود را به نمایش بگذارند و به همین جهت می توان آن را عملا نخستین مسابقات سرعت خودروهای برقی روباتیکی به شمار آورد.

همه چیز به خوبی پیش می رفت تا در نهایت خودروی برنده مشخص شود. در این رقابت دیدنی خودروهای مختلفی از جمله Devbot ۲ و Devbot ۱ حاضر بودند. در این رقابت خودروی Devbot ۲ با موانع مستقر در کنار پیست برخورد شدیدی داشت. اما برادر آن یعنی Devbot ۱ این رقابت را به پایان رساند و به عنوان خودروی اول از خط پایان عبور کرد.

تماشاگران این رقابت شاهد سرعت هایی تا ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت هم بودند هر چند این رقم تا ۳۲۰ کیلومتر ثبت شده در رقابت های خودروهای برقی دارای راننده، فاصله زیادی دارد اما پیشرفت های صورت گرفته در این زمینه چشمگیر به نظر می رسد.

کارشناسان به این واقعیت اشاره می کنند که خودروهای برقی روباتیکی ساخته شده اند که کنترل پذیری چشمگیری در سرعت های بالا دارند.

اداره کنندگان Roborace امیدوارند که به زودی رقابت مخصوص این خودروها آغاز شود تا تلفیق فناوری و ورزش فرصت تازه ای برای خودنمایی پیدا کند. 

مهر

کد خبر 68803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha