کد خبر 68850
۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱

پرشین خودرو: محققان توصیه می کنند با بکارگیری برخی راهکارهای طبیعی سلامت روان خود را بهبود بخشید.

 

راه های طبیعی بهبود سلامت مغز را بشناسیدبه گزارش«پرشین خودرو»، محققان برخی راهکارهای طبیعی را برای بهبود سلامت مغز توصیه می کنند که شامل موارد زیر هستند.
 
خواب کافی داشته باشید
 
بسیاری از افراد از خواب کامل ۸ ساعتی در طول شب غافل هستند. عدم خواب کافی موجب افزایش استرس و حتی گرسنگی می شود. برای داشتن یک خواب خوب و منظم، هر شب سر یک ساعت معین به رختخواب روید، قبل از خواب از نور مانیتور و موبایل پرهیز کنید و دمنوش های آرامش بخش بنوشید.
 
ماست بخورید
 
مطالعه اخیر محققان نشان می دهد پروبیوتیک یافت شده در ماست و مکمل ها می توانند موجب کاهش اضطراب و استرس شوند. اختلالات اضطراب از متداول ترین مشکلات سلامت روان هستند.
 
تمرین تمرکز حواس
 
نوعی مدیتیشین موسوم به تمرکز حواس، شیوه معروفی برای تسکین اضطراب و افسردگی روزانه است. این تکنیک لازم است که شما مجددا بر حواس تان تمرکز نمایید، نظیر توجه بیشتر به رنگ ها و بوهای متفاوت در اطراف تان یا طرز نفس کشیدن تان. تحقیقات نشان می دهد در بسیاری موارد تمرکز حواس شیوه موثر درمان دوری از افکار منفی است.
 
کاهش مصرف قهوه
 
گاهی اوقات کاهش مصرف قهوه می تواند به بهبود سلامت روان کمک کند. اگرچه برخی مطالعات هم نشان داده اند که مصرف قهوه از مغز در مقابل زوال عقل یا سایر اختلالات شناختی محافظت می کند اما مصرف بیش از ۴ فنجان در روز، یا حدود ۴۰۰ میلیگرم کافئین، می تواند عوارض جانبی شدیدی به همراه داشته باشد و فرد را در آستانه بی قراری، تحریک پذیری، ضربان تند قلب و عصبانیت قرار دهد.
 
در معرض نور خورشید باشید
 
ویتامین D فواید متعددی برای سلامت دارد. تحقیق جدید نشان می دهد عدم وجود ویتامین کافی در بدن موجب افزایش علائم منفی در سلامت روان می شود. یافته های اخیر، رابطه بین میزان پایین ویتامین D و اختلالات شناختی را در سرعت پردازش و فصاحت کلام نشان داده است.
 
 
 
 
منبع: مهر
کد خبر 68850

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha