کد خبر 68981
۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
بزرگترین چالش  فناوری خودران دوچرخه است

پرشین خودرو: اگرچه صنعت خودروهای بدون نیاز به راننده یا خودران از آغاز معرفی به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته است، اما هنوز شناسایی وسایل نقلیه سبک به ویژه دوچرخه‌ها با داشتن الگوهای حرکتی نامشخص، بزرگترین چالش برای این صنعت محسوب می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، و به نقل از دیلی میل، استیون اشلیدور، مهندس و محقق واحد تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا معتقد است که دوچرخه‌ها در گروه سخت‌ترین اشیاء قابل تشخیص در خیابان و جاده هستند، چرا که پیش‌بینی حرکات این وسایل نقلیه سبک و پرطرفدار با بهترین سیستم‌های امروزی تقریبا غیر ممکن است.

شناسایی دوچرخه‌ها توسط خودروهای خود ران با در نظر گرفتن ابعاد کوچک، سرعت بالا و حرکات ناهمگن مستلزم داشتن حسگرهای بسیار پیشرفته و سرعت پردازش بالای اطلاعات است. همچنین تنوع شکل ظاهری دوچرخه‌ها و نصب وسایل اضافی ر.

وی آنها، شناسایی را تقریبا غیرممکن می‌سازد.

از زمان معرفی اولین سری از خودروهای خودران، همیشه این نگرانی مطرح بود که آیا این وسایل هوشمند قادر به شناسایی هر نوع محرک خارجی هستند یا نه؟ هرچند که شناسایی وسایل با ابعاد مشخص مثل خودروها راحت‌تر از هر وسیله‌ دیگری است، اما با پیشرفت روزافزون سیستم‌های پردازش سریع اطلاعات ورودی از حسگرها، شناسایی دوچرخه‌سواران همواره یک چالش پیش‌ روی این صنعت محسوب می‌شود.

محققان بر این باورند که پیش‌بینی هرچه دقیق‌تر حرکات دوچرخه‌ها نیازمند فناوری فراتر از حسگر و پردازش اطلاعات است. این فناوری باید مجهز به یک الگوریتم هوشمند محاسباتی باشد تا بتواند حرکات دوچرخه‌ها را با توجه به تجربیات قبلی پیش‌بینی کند.

ایسنا

کد خبر 68981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha