احداث تقاطع غیر همسطح شهرک قدس با بلوار آیت‌الله بروجردی

پرشین خودرو: اعضای شورای اسلامی شهر قم احداث یک تقاطع غیر همسطح میان شهرک قدس و بلوار آیت‌الله بروجردی را تصویب کردند.

به گزارش پرشین خودرو، احداث پروژه تقاطع غیر همسطح شهرک قدس با بلوار آیت‌الله بروجردی، لایحه‌ای دو فوریتی بود که در جلسه دویست و بیست و یکم شورای اسلامی شهر قم مطرح شد.

طبق این لایحه قرار است ساخت این تقاطع با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار از طریق مناقصه عمومی به پیمانکار واجد شرایط واگذار شود و رقم مورد نیاز در بودجه سال آینده پیش بینی شده است.

شهردار قم با اشاره به اینکه اتمام فاز دو بلوار آیت‌الله بروجردی گفت: در حقیقت می‌خواهیم بلافاصله جذب پیمانکار کنیم تا از ابتدای سال آینده کلنگ این کار زده شده و فاز سه آغاز شود.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد افزود: ردیف بودجه برای سال آینده دیده شده فقط به این دلیل که اجرا برای ابتدای سال آینده در نظر گرفته شده این لایحه ما را جلو می‌اندازد.

وحید شایسته نیک، عضو شورای اسلامی شهر قم هم با اشاره به اینکه بلوار آیت‌الله بروجردی خیابانی که منتهی به شهرک قدس می‌شود را قطع می‌کند گفت: دو دلیل داشتیم که این تقاطع اجرا شود که یکی از این‌ها به بحث‌های ایمنی مربوط می‌شود.

وی افزود: خیابانی که شهرک قدس را به بلوار مرجعیت می‌رساند شیب قابل توجهی دارد و ماشین‌های سنگین درآن رفت و آمد می‌کنند. یک روز هم زودتر این کار انجام شود می‌تواند به نجات جان یک انسان بینجامد.

این عضو شورای اسلامی شهر قم در توضیح ضرورت اجرای سریع‌تر این پروژه اظهار کرد: توپوگرافی منطقه طوری است که اگر پل را بزنیم برای ما به صرفه است.

به عقیده وی این تقاطع جزو ضروری‌ترین پل‌های شهر قم است که چندان هزینه ای ندارد چرا که تملکی نیاز نخواهد داشت.

مصطفی سعادت، رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم هم با اشاره به اینکه بعضی پروژه‌ها اصلی هستند که درون آن‌ها پروژه‌های دیگر تعریف می‌شود گفت: اگر بلوار آیت‌الله بروجردی زیر بار ترافیک برود کار کردن آنجا بسیار سخت است و به همین خاطر این تقاطع باید زودتر اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای تقاطع منافاتی با بهره برداری از پروژه ندارد، اظهار کرد: محل احداث پل خارج از محل فعلی است و همزمان می‌توانیم مسیر بلوار آیت‌الله بروجردی را بهره برداری کنیم.

پس از این توضیحات لایحه دو فوریتی برگزاری مناقصه این پروژه تصویب شد.

واگذار زمینی به پیمانکار مترو

واگذاری یک قطعه زمین به پیمانکار مترو در بلوار پیامبر اعظم(ص) دیگر موضوعی بود که در جلسه شامگاه شنبه شورای اسلامی شهر قم تصویب شد.

به گفته مصطفی سعادت طلب، رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم، این قطعه ۶ هزار و ۸۰۰ متری از قرار هر متر چهار میلیون تومان به ارزش ۲۸ میلیارد تومان به پیمانکار مترو بابت بدهی‌های شهرداری قم واگذار می‌شود.

مطابق این لاحیه تمام عوارض مربوطه برای این ملک که تجاری هم هست، در زمان صدور پروانه محاسبه و اخذ می‌شود.

این زمین در تقاطع خیابان فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) واقع شده و زمینی چهار بر است که به گفته محسن عابدینی‌پور، عضو شورای شهر قم، بدون محاسبه عوارض تجاری قیمتی متعادل دارد.

وجود یک قطعه ۳۰۰ متری در این بلوک که هنوز تملک نشده موضوع سؤال دیگر اعضای شورا بود که مدیران شهرداری نسبت به نبود اشکالات حقوقی در واگذاری این قطعه، شورا را قانع کردند تا این لایحه تصویب شد.

لایحه دو فوریتی دیگری که در این جلسه تصویب شد، مربوط به تصویب خرید خودرو و تجهیزات آتش‌نشانی به ارزش ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای شهر قم بود.

همچنین اعضای شورای شهر قم در این جلسه به تفکیک ملکی در میدان ۷۲ تن برای تعاونی تاکسی‌داران بدون در نظر گرفتن سهم شهرداری رأی دادند.

مهر

کد خبر 68999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha