چاره ای جز جایگزینی خودروهای فعلی با خودروهای سبز نداریم

پرشین خودرو: برای کاهش آلودگی هوا باید سیستم حمل و نقل عمومی تغییر کرده و خودروهای فرسوده از خیابان ها جمع شوند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اولین سمینار تخصصی سهم آلایندگی خودروها در آلودگی هوا به همت ایرتویا نماینده رسمی تویوتا در ایران و مشارکت دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در محل دانشکده مهندسی مکانیک این دانشگاه برگزار شد.

در این سمینار یکروزه اساتید دانشگاه های کشور، دانشجویان، مدیران شرکت ایرتویا و برخی از مدیران وابسته به شهرداری تهران حضور داشتند.

مهندس تیداک رییس واحد فنی مهندسی شرکت ایرتویا در این سمینار گفت: آلایندگی منواکسید کربن در خودروی پریوس تویوتا 131 میلی گرم بر کیلومتر اعلام شده که مطابق با استاندارد یورو 5 است.

وی افزود: این مقدار آلایندگی در مقایسه با خودروهای یورو2 کهحدود 6000 میلیگرم در کیلومتر است، اهمیت بالا بردن استاندارد خودروها را نشان می دهد.

دکتر حسینی مدیر عامل سازمان کنترل کیفیت هوای تهران و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف سخنران بعدی سمینار تخصصی سهم آلایندگی خودروها در آلودگی هوا بود که ضمن انتقاد از برخی تصمیم گیری ها اظهار داشت: تغییر حمل و نقل عمومی و سختگیرانه تر کردن استاندارد های آلودگی محیطی، راهکار کاهش آلودگی هوای تهران است.

وی ادامه داد: در سال 83 بیش از 160 روز هوای ناسالم در کشور گزارش شد و بعد از حذف پیکان از گردونه تولید و جابجایی خودروهای فرسوده با خودروهای مناسب تر، تعداد روزهای آلوده بسیار کم شد اما در حال حاضر مشکل ما چیز دیگری است.

حسینی با رد صحبت برخی افراد که خودرو را در بحث آلایندگی مقصر نمی دانند گفت: مثال پیکان بهترین دلیل برای این است که بدانیم مهم است که چه خودرویی در خیابان های شهرمان تردد می کند.

وی افزود: در تحقیقات انجام گرفته ثابت شده است که 85 درصد آلوده کننده های تهران متحرک هستند یعنی خودرو و موتورسیکلت و این یعنی باید برای متحرک ها کاری کرد.

مدیر عامل سازمان کنترل کیفیت هوای تهران با انتقاد از بی توجهی به خودروهای هیبریدی گفت: باید به سمتی برویم که به جای خودروهای فعلی از خودروهای برقی و هیبریدی استفاده شود و خوشبختانه دولت برای این مهم قدم خوبی برداشته و 36 درصد از سهم عوارضی خود را برای ورود خودروهای هیبریدی بخشیده است اما واردکنندگان این 36 درصد را به جای جیب مردم در جیب خود می ریزند.

در انتهای این همایش کارگاه آموزشی خودروهای هیبریدی و کاهش آلودگی هوا با حضور متخصصان از ایرتویا و دانشگاه برگزار شد.

کد خبر 69022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha