رسیدگی تعزیرات به شکایات مردمی از دو آژانس هواپیمایی

پرشین خودرو: اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران به اتفاق کارشناسان صنعت ، معدن و تجارت و سازمان هواپیمایی کشوری در گشت مشترک تعزیرات به شکایات مردم از دو آژانس هوایی رسیدگی کرد.

به گزارش  پرشین خودرو، نخستین مقصد این گشت تعزیرات آژانس هوایی در خیابان شهید بهشتی بود که از این آژانس بعلت اخذ مبلغ مازاد شکایت شده بود .

بر اساس این شکایت ، این آژانس از مسافران زیر 4 سال معادل بلیت بزرگسال دریافت و همچنین هتل مربوطه هم در خدمات رسانی به این خانواده کوتاهی کرده بود .

مدیر داخلی آژانس در مصاحبه با خبرنگار ما ادعا کرد اگر قیمت ها به طور یکسان تعیین شود ما با این مشکلات مواجه نخواهیم شد چرا که مشتریان ما بهترین خدمات را با پایین ترین قیمت از ما می گیرند اما همین که بعلت ایام شلوغ سال گاهی اوقات تسهیلات خیلی خوبی به آنها از طرف هتل ها داده نمی شود به ما معترض می شوند .

نماینده سازمان صنعت ، معدن و تجارت هم که در این گشت تعزیراتی حاضر بود خطاب به مدیر این آژانس گفت : شما علاوه بر اینکه از افراد کمتر از 4 سال بلیت بزرگسال محاسبه کرده اید همچنین نرخ مبلغ دریافتی را در بلیط درج نکردید که این کار تخلف است .

فیروزفر افزود: اکثر آژانس های مسافرتی نرخ بلیت را قید نمی کنند و قرار نیست که همه مسافران شکایت کنند اما اگر مسافری شکایت کند قطعا حق را به او خواهیم داد .

در خلال همین گشت تماس تلفنی با این شاکی در محل این آژانس برقرار شد که شاکی ادعا کرد در ازای هتل 4 ستاره هزینه پرداخت کرده است اما خدمات هتل یک ستاره را هم به او ارائه نکرده اند .

قاضی تعزیرات در این ارتباط به خبرنگار ما گفت : در موضوعاتی که ما با شاکی خصوصی مواجه هستیم در گام نخست باید مبلغ مازاد دریافت از شاکی مسترد شود که در مورد این پرونده 200 هزار تومان به شاکی از طریق کارت بانکی مسترد شد .

امید شهرآبادی افزود : علاوه بر این آژانس هوایی مذکور به پرداخت یک میلیون تومان جریمه محکوم می شود و پرونده وی نیز به مهر تخلف اول ممهور خواهد شد .

مقصد بعدی گشت تعزیرات آژانس هوایی در خیابان میرزای شیرازی بود که مدیر آژانس ابتدا برخورد بسیار تندی با گروه خبری صدا و سیما داشت و مانع کار تصویربرداری شد که در نهایت با ورود قاضی تعزیرات مدیر آژانس متقاعد شد که باید همکاری کند .

نماینده سازمان هواپیمایی کشوری که این گشت را همراهی می کرد خطاب به مدیر عامل این آژانس گفت : شما به دلیل چندین پرونده گرانفروشی که در سال گذشته داشتید در 24 مهر امسال لغو مجوز شدید و به هیچ وجه اجازه فروش بلیط هواپیما را ندارید اما هم اکنون چند شکایت از شما به ما رسیده است .

امید اخوان افزود : شما نه تنها حق فروش بلیت نداشته بلکه هزینه استرداد بلیت را نیز مسترد نکرده اید .

در این آژانس با تعدادی از شاکیان تماس تلفنی گرفته شد و همه اذعان کردند از این آژانس بلیت تک دریافت کرده اند نه بلیت در قالب تور.

مدیر آژانس گفت : ما بابت تاخیری که در پرواز هواپیماها صورت می گیرد باید اصل بلیط را از مسافر بگیریم و تحویل شرکت هواپیمایی بدهیم تا ده روز بعد مبلغ را به ما برگرداند اما ما مبلغ مطالبات همه مسافران را خودمان پرداخت کرده ایم و هنوز شرکت هواپیمایی چیزی به ما پس نداده است .

وی افزود : هیچ کدام از ایرلاین ها حتی هزار تومان هم از این بابت به ما پرداخت نمی کنند و فقط مبلغ اصل بلیط را که خریداری کرده ایم به ما بر می گردانند .

نماینده سازمان هواپیمایی کشوری خطاب به او گفت : شرکت های هواپیمایی بر اساس قانون حقوق مسافر ، خسارت ها را پرداخت می کنند اما چون شما مجوز ندارید شرکت ها شما را به رسمیت نمی شناسند.

اخوان افزود : بر اساس قانون بیش از 4 ساعت تاخیر در پرواز هواپیماها، این تاخیر موجب استرداد 30 درصد قیمت بلیط خواهد شد .

در نهایت پرونده این آژانس هوایی برای بررسی هر چه بیشتر به شعبه اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران ارسال شد و بر اساس گفته قاضی تعزیرات حاضر در گشت این آژانس هواپیمایی پلمپ خواهد شد .

بازرس سازمان هواپیمایی کشوری در پایان این گشت دو ساعته از مردم خواست قبل از تهیه بلیط هواپیما بویژه در ایام نوروز حتما به سایت سازمان هواپیمایی کشوری مراجعه کنند چرا که اسامی کل آژانس های هوایی مجاز و شماره تلفن و حتی نام مدیرعامل آن در سایت قید شده است .

واحدمرکزی

کد خبر 69494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha