برترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2017 در یک نگاه+تصاویر

پرشین خودرو: اگر اخبار خودرو در چند روز گذشته را دنبال کرده باشید، متوجه اهمیت موتورشوی ژنو و حضور قدرتمند برندهای مطرح دنیا در آن شده‌اید. در ادامه به معرفی ۱۴ مدل از جذاب‌ترین خودروهای رونمایی شده در این نمایشگاه خواهیم پرداخت.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از زومیت، بیش از یک قرن از قدمت باسابقه‌ترین نمایشگاه خودروی دنیا می‌گذرد و به استثناء سال‌های جنگ جهانی دوم از ۱۹۰۵ تاکنون، برترین شرکت‌های فعال در صنعت خودروی دنیا را گردهم آورده است.

امسال در مجموع ۸۶ خودروی تجاری در این رویداد حاضر شدند که در کنار ۴۳ طرح مفهومی، تصویری دیدنی از جدیدترین خودروهای دنیا را به نمایش گذاشتند. 

اکنون وقت آن رسیده است تا با رسیدن به پایان نمایشگاه، مروری بر جالب‌ترین خودروهای آن داشته باشیم.

۱۴- مک‌لارن 720S
 

مکلارن 720S

این خودرو با بدنه‌ای از آلیاژ فیبر کربن و پیشرانه‌ی ۸ سیلندر توربوشارژ به قدرت ۷۱۰ اسب بخار، جایگزین مدل موفق 650S در سبد محصولات مک‌لارن خواهد شد. 720S به لطف پیشرانه‌ی ۴ لیتری خود می‌تواند ظرف ۲.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت را هم فراهم کند.این درحالی است که خودروی جدید مک‌لارن برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، فقط ۷.۸ ثانیه و برای سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت ۲۱.۴ ثانیه زمان نیاز دارد. قیمت نهایی 720S هنوز رسانه‌ای نشده است اما می‌توان بهایی در حدود ۲۸۵ هزار دلار را برای آن پیش‌بینی کرد و امیدوار بود که نسخه‌های روباز و پرقدرت LT از این خودرو نیز تا چند ماه دیگر معرفی شوند.

۱۳- رنج‌روور ولار
 

رنجروور ولار

لندروور را می‌توان پیشگام در ساخت شاسی‌بلندهای لوکس دنیا دانست. درحالی که مدل‌های مختلفی از رنجروور طی ۴۷ سال گذشته در این شرکت تولید شده‌اند، طرح ولار توانست به عنوان یکی از جذاب‌ترین خودروهای این کلاس، بازدیدکنندگان زیادی در نمایشگاه ژنو داشته باشد.

درحالی که بدنه‌ی ولار را می‌توان آیرودینامیک‌ترین ساخته‌ی تاریخ لندروور دانست، پیشرانه‌های قدرتمندی نیز برای آن در نظر گرفته شده است که شامل انواع بنزینی و دیزل می‌شود. ولار با پیشرانه‌ی استاندارد ۲۴۷ اسب بخار قدرت خواهد داشت و می‌تواند ظرف ۶.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد، اما با قدرتمندترین قوای محرک، ۳۷۵ اسب بخار نیرو دارد که رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۵.۳ ثانیه را ممکن می‌کند. رنج‌روور ولار قرار است آستانه‌ی قیمتی در حدود ۵۰ هزار دلار داشته باشد، اما احتمالا نسخه‌های فول‌آپشن آن نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار قیمت خواهند داشت.

۱۲- فراری 812 سوپرفست
 

فراری 812

طبق معمول فراری دست خالی به ژنو نیامد و با یک سوپراسپرت جدید به نام 812 و با لقب سوپرفست علاقه‌مندان خود را خوشحال کرد. صرف نظر از ابرخودروی تولید محدود و میلیون دلار لافراری، سوپرفست قدرت‌مندترین ساخته‌ی تاریخ فراری محسوب می‌شود و با ۷۸۹ اسب بخار قدرت، می‌تواند در ۲.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. پیشرانه‌ی این خودرو ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری و فاقد توربوشارژر است که فراری 812 را تبدیل به قوی‌ترین و سریع‌ترین خودروی موتورجلوی دنیا می‌کند. قیمت نهایی این خودرو که جایگزین مدل F12 خواهد شد، هنوز مشخص نیست اما مطمئنا بیش از ۳۵۰ هزار دلار خواهد بود.

۱۱- ولوو XC60
 

ولوو XC60

درحالی که بازار کراس‌اوورهای سایز متوسط، این روزها بیش‌ترین رشد را درمیان کلاس‌های مختلف خودرویی دنیا دارد، ولوو به عنوان یکی از با سابقه‌ترین سازندگان خودروهای شاسی‌بلند جهان، در نمایشگاه ژنو نسل دوم مدل XC60 را رونمایی کرد که به نوعی برای رقابت با آئودی Q5 آماده شده است.

این خودرو با ۵ پیشرانه‌‌ی مختلف تولید خواهد شد که بنزینی، دیزل و پلاگین هیبرید هستند و تمامی آنها دودیفرانسیل دائمی خواهند بود. مدل پایه‌ی XC60 بنزینی؛ ۲ لیتری به قدرت ۲۵۰ اسب بخار است که رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۶.۸ ثانیه ممکن می‌کند درحالی که پیشرانه‌ی ۳۱۵ اسب بخار با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۵.۹ ثانیه هم قابل خرید خواهد بود.

ولوو ادعا کرده است که مدل هیبریدی با مصرف سوخت ۲.۱ لیتر در صد کیلومتر، ظرف ۵.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد که البته گران‌ترین نمونه‌ی XC60 خواهد بود درحالی که آستانه‌ی قیمت این خودرو ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار اعلام شده است.

۱۰- پورشه پانامرا اسپرت توریسمو
 

پورشه پانامرا اسپرت

این اولین‌بار است که پورشه، برای پانامرا بدنه‌ی استیشن ارائه می‌کند و امیدوار است که با این ترفند، هواداران این اسپرت چهاردر را بیشتر کند. قوی‌ترین پیشرانه‌ی قابل سفارش برای این خودرو، نسخه‌ی هیبریدی خواهد بود که با ترکیب قدرت موتور الکتریکی و پیشرانه‌ی بنزینی توئین‌توربوی ۲.۹ لیتری، ۴۶۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. پانامرا اسپرت توریسمو از ۹۷ تا ۱۵۸ هزار یورو فروخته خواهد شد.

۹- آئودی Q8 اسپرت
 

آئودی Q8

برخلاف خودروهای مفهومی متعددی که امسال با پیشرانه‌های برقی و هیبریدی رونمایی شدند، طرح Q8 آئودی دارای پیشرانه‌ی ۳ لیتری مجهز به توربوشارژ دوگانه است که با یک سیستم بازیافت انرژی در میل‌لنگ همراه شده و باتری‌ها را شارژ می‌کند تا در واقع نوع جدیدی از یک سیستم هیبریدی باشد. آئودی ادعا کرده است که Q8 مجموعا ۴۷۰ اسب بخار قدرت داشته و ظرف ۴.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد، درحالی که مصرف سوخت آن حدود یک لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود و با پرکردن باک ۸۵ لیتری‌اش می‌توان ۱۲۰۰ کیلومتر مسافت را طی کرد.

۸- مرسدس AMG GT 
 

AMG GT

درحالی که خودروی AMG GT هم‌اکنون به عنوان یک خودروی اسپرت دودر تولید می‌شود، مدل مفهومی آن که در نمایشگاه ژنو با چهاردر معرفی شد، آن را به کلاس سدان‌های لوکس وارد می‌کند. این مدل مفهومی؛ هیبریدی بوده و مرسدس، قدرت آن را بیش از ۸۰۰ اسب بخار اعلام کرده است که توان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در کم‌تر از ۳ ثانیه را دارد.

۰۷- آلپاین A110
 

A110 آلپاین

آلپاین شرکتی زیرمجموعه‌ی خودروسازی رنو در فرانسه است که بیش از ۶۰ سال در ساخت و بهینه‌سازی خودروهای اسپرت سابقه دارد. مدل A110 برای بازگداندن این برند به دوران اوج ساخته شده و با پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری توربوشارژ، ۳۶۰ اسب بخار قدرت دارد که آن را ظرف ۴.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند. آستانه قیمت A110 حدود ۵۷ هزار یورو اعلام شده است.

۶- هوندا سیویک تایپ R
 

هوندا تایپ R

یکی از محبوب‌ترین خودروهای اسپرت جمع و جور دنیا، بدون شک مدل سیویک از هوندای ژاپن است. نسخه‌ی تایپ R درواقع قدرتمندترین مدل سیویک در سال‌های اخیر محسوب می‌شود که آخرین مدل آن با پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ خود، ۳۱۵ اسب بخار قدرت داشته و ظرف ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. قیمت این مدل احتمالا مانند گذشته، نزدیک به ۳۵ هزار دلار خواهد بود.

 

۵- بنتلی EXP 12 Speed 6e
 

بنتلی EX12

به نظر می‌رسد بنتلی، جایگزین خودروی محبوب کنتیننتال GT را پیدا کرده است و نسل آینده‌‌ی این خودرو، با ظاهری شبیه به طرح مفهومی EXP12 که امسال در ژنو رونمایی شد، سال آینده معرفی شود. این مدل مفهومی یک خودروی تمام الکتریکی است که با شارژ کامل تا ۵۰۰ کیلومتر مسافت را می‌پیماید.

۴- استون‌مارتین  والکری
 

استون مارتین والکری

بعد از ولکان، استون‌مارتین پروژه‌ی جدیدی با کد AM-RB 001 را با هدف تولید یک ابرخودروی میلیون‌دلاری آغاز کرد که با رونمایی از آن در نمایشگاه ژنو، نام والکری، رسما برای آن انتخاب شد. پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری والکری، رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ظرف ۲.۵ ثانیه را ممکن خواهد کرد، چرا که احتمالا ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. استون‌مارتین این سوپراسپرت را شبیه‌ترین سواری دنیا به خودروهای فرمول یک می‌داند و قیمتی در حدود ۳.۲ میلیون دلار را برای آن در نظر گرفته است.

۳- پینین‌فارینا EF7
 

پینین فارینا ef7

یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های طراحی خودروی دنیا، که سال‌ها برای فراری، مازراتی و دیگربرندهای مطرح جهان کار کرده است، امسال با مدل مفهومی EF7 در نمایشگاه ژنو حضور داشت. این خودرو در استودیوی پینین‌فارینا طراحی شده و قرار است پیشرانه و تجهیزات فنی آن را شرکت HAW، وابسته به AMG در آینده‌ی نزدیک کامل کند.

۲- لامبورگینی هوراکان پرفورمانته
 

لامبورگینی پرفورمانته

آخرین ساخته‌ی لامبورگینی، نسخه‌ای ارتقا یافته از هوراکان است که توانسته با شکستن رکورد نوربرگ‌رینگ، تیتر خبرگزاری دنیا شود. این خودرو با پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری، ۶۴۰ اسب بخار قدرت داشته و در ۲.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت پرفورمانته نیز کم‌تر از ۹ ثانیه اعلام شده، درحالی که نهایت سرعت آن به ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این سوپراسپرت تاریخ‌ساز به قیمت ۲۷۵ هزار دلار فروخته خواهد شد.

۱- مرسدس میباخ G650 

میباخ G650


برند فوق لوکس زیرمجموعه‌ی مرسدس بنز، حالا به سراغ شاسی‌بلند سری G رفته است تا از آن یک وانت هیولا بسازد. پیشرانه‌ی میباخ G650، با ۱۲ سیلندر و ۶ لیتر حجم، همراه با توربوی دوگانه ۶۲۱ اسب بخار قدرت و بیش از ۱۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد که این غول ۳۳۰۰ کیلوگرمی را در ۵.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. میباخ قیمت این ابرخودرو را در حدود ۵۵۰ هزار دلار اعلام کرده است.

کد خبر 69870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha