کد خبر 70024
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
قرارداد ساخت 215 واگن مترو با چینی ها منعقد شد

پرشین خودرو: مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری و حومه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: قرارداد ساخت 215 دستگاه واگن مترو در داخل کشور با یک شرکت چینی منعقد شد.

به گزارش پرشین خودرو، حسین رجب صلاحی افزود: این شمار دستگاه واگن مترو برای شهر های اصفهان، شیراز و تبریز ساخته می شود.
وی اظهار کرد: این قرارداد بین شرکت پوژن چین (CRRC NANJING PUZHEN) به عنوان یکی از بزرگ ترین واگن سازان دنیا و شرکت واگن سازی ایریکو(شرکت توسعه صنایع ریلی ایران) برای ساخت و تست(آزمایش) 215 دستگاه واگن مترویی در ایران منعقد شده است.

رجب صلاحی، ابراز امیدواری کرد که اجرایی شدن این قرارداد در آینده ای نزدیک بر تقویت بنیه صنعت داخلی برای تولید ناوگان مترویی و نیز اشتغال زایی در کشور تأثیر چشمگیری خواهد گذاشت.
وی اضافه کرد: قرارداد ایریکو با چینی ها در چارچوب قرارداد تامین 315 دستگاه واگن مترویی (63 رام قطار 5 واگنه) وزارت کشور با شرکت پوژن چین، منعقد شده است .

وی خاطر نشان کرد: قرارداد تامین 315 دستگاه واگن 6 دسامبر 2008 (16 آذر 1387) به منظور تامین ناوگان مترویی خطوط اول سازمان های قطار شهری تبریز (TURO)، شیراز (SURO) و اصفهان (EURO) بین شرکت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی کشور (IRTCO) با شرکت واگن ساز چینی پوژن (CSR NANJING PUZHEN) منعقد شده بود.

رجب صلاحی ادامه داد: با انحلال شرکت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی کشور از سال گذشته، این قرارداد با تصمیم دولت تدبیر و امید در عمل در اختیار سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: از 315 دستگاه واگن 100 دستگاه واگن در کشور چین تولید شده که هم اکنون در اختیار بهره برداران در این سه شهر قرار گرفته است.

 

کد خبر 70024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha