اوج گیری قیمت بلیت هواپیما در روزهای پایانی سال

پرشین خودرو:با وجود نزدیکی به روزهای پایانی سال همواره شاهد نایاب شدن و افزایش نرخ بلیت مخصوصا به شهرهای پر تردد هستیم برخی چارتر کنندگان سودجو نیز از این کمبود صندلی ها سوء استفاده کرده و با چارتر کردن پروازها در زمان پیک ، بلیت را با قیمت های بسیار بالا به مسافران بفروشند.

به گزارش پرشین خودرو، نزدیک شدن به ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز بازار بلیت های هواپیما را حسابی داغ کرده و حتی در برخی مسیرها بلیت هواپیما نایاب شده است.

البته نایاب شدن، تنها مشکل بلیت هواپیما در نوروز نیست بلکه گرانی یکی دیگر از مشکلات اساسی برای خرید بلیت هواپیما در نوروز است که باعث شده تا مسافران مسیرهای پر تردد را با مشکل مواجه کند.

گزارش های میدانی میزان، حاکی از آن است که در مسیرهای پر تردد مثل تهران به مشهد یا تهران به کیش ، قیمت بلیت هواپیما بیش از یکصد درصد نسبت به ایام عادی سال افزایش قیمت داشته و با نرخ های بسیار بالا به فروش می رسد و برای مثال قیمت بلیت هواپیما از تهران به مشهد حدود 400 هزار تومان است.

اما این افزایش قیمت بلیت هواپیما در ایام خاص سال که مسافرت ها افزایش پیدا می کند به چشم می خورد و باعث گلایه مسافران نیز می شود.

یکی از دلایل اساسی این گرانی بلیت هواپیما در زمان های پیک سفر ، عدم همخوانی عرضه و تقاضا است به این صورت که تقاضا برای سفر هوایی زیاد است اما تعداد صندلی های موجود در ناوگان هوایی کشور کفاف این تقاضا را نمی دهد و باعث نایاب شدن بلیت می شود و چون تعداد صندلی ها محدود است ، قیمت بلیت نیز سیر صعودی پیدا می کند.

البته برخی چارتر کنندگان سودجو نیز از این کمبود صندلی ها سوء استفاده کرده و با چارتر کردن پروازها در زمان پیک ، بلیت را با قیمت های بسیار بالا به مسافران می فروشند که لازم است برخورد جدی با آن ها شود.

این در حالی است که مسئولین به مسافران در ایام نوروز توصیه می کنند تا از دفاتر معتبر که دارای مجوز الف از سازمان هواپیمایی کشوری هستند بلیت تهیه کنند ولی با این وجود تا نظارت و برنامه ریزی درستی از سوی مسئولین برای این ایام سال صورت نگیرد هر سال شاهد اوج گیری قیمت های بلیت از سوی آژانس های مسافرتی خواهیم بود.

میزان

کد خبر 70196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha