کد خبر 70310
۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸

پرشین خودرو: معاونت عملیات امداد و نجات جزییات امدادرسانی‌های هلال احمر در مناطق سیل زده و کولاک‌زده کشور را اعلام کرد.

به گزارش «پرشین خودرو، شاهین فتحی با اشاره به امدادرسانی‌های سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در روزهای 29 و 30 اسفند ماه، گفت: در روزهای اخیر 9 استان ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، فارس، کرمان،کرمانشاه، لرستان و هرمزگان دچار سیل و آبگرفتگی شدند که در پی این اتفاق تیم 251 نفر امدادگر در قالب ٦٣ تیم امدادی برای کمک و امدادرسانی به مردم وارد عمل شدند.

وی با بیان اینکه تا کنون به ٣١ شهر، روستا و مناطق عشایر نشین و 928 نفر امدادرسانی شده است، افزود: متاسفانه تاکنون در شهرستان دیر استان بوشهر به دلیل بالا آمدن آب دریا و آبگرفتگی دو نفر فوت و چهار نفر مفقود شده‌اند.

فتحی ادامه داد: بر این اساس تا کنون از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر، به 17 نفر از هموطنان خدمات سرپایی ارائه شده، 140 نفر اسکان اضطراری یافتند، 51 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند و آب 150 واحد مسکونی نیز تخلیه شده است.

وی با بیان اینکه در این عملیات‌ها 28 دستگاه موتورپمپ و لجن کش استفاده و 25 دستگاه چادر، 365 تخته پتو، 120 تخته موکت،‌ 750 قوطی کنسرو در مناطق سیل‌زده توزیع شده است، گفت: امدادرسانی در کرمان و فارس همچنان ادامه دارد.

معاونت عملیات امداد و نجات همچنین به عملیات‌های برف و کولاک در هفت استان آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، فارس، قزوین، کرمان و کردستان اشاره و اظهار کرد: تاکنون از سوی ٢٣ تیم امدادی به 15 محور و 1382 نفر در این مناطق امداردسانی شده است و 137 نفر اسکان اضطراری یافتند.

وی افزود: طی این عملیات‌ها 289 دستگاه خودرو از برف رهاسازی شده و 420 بسته غذایی نیز در بین کولاک‌زدگان توزیع شده است.

کد خبر 70310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha