نسخه جی.تی4 «جگوار» اف تایپ ساخته می شود+تصاویر

پرشین خودرو: برند قدیمی و باسابقه‌ی جگوار، هرچند در رقابت‌های فرمول E حضور موفقی را تجربه می‌کند، اما خودرویی با استانداردهای یک سوپراسپرت در سبد محصولات خود ندارد. حال به نظر می‌رسد این برند در حال کار روی یک GT4 است.

به گزارش «پرشین خودرو»، جای خالی جگوار در مسابقات کلاس GT به‌شدت احساس می‌شود و مدل F Type برای حضور در این رقابت‌ها ایده‌آل است. درحالی‌که پورشه و استون‌مارتین سال‌های زیادی است که نسخه‌هایی مخصوص پیست از محصولات خود را برای حضور در کلاس GT عرضه می‌کنند، شایعات زیادی از برنامه‌ریزی جگوار برای تقویت و بهینه‌سازی مدل F-Type خبر می‌دهند.

jaguar F type GT4

بخش خودروهای سفارشی جگوار که به اختصار SVO نامیده می‌شود، به‌تازگی سفارشی جالب دریافت کرده‌ که بر اساس آن یک تیم خصوصی برای شرکت در مسابقات معتبر لمانز درخواست بهینه‌سازی مدل اف‌تایپ را به جگوار داده است. از آنجایی که جگوار دانش لازم برای چنین سطحی از تیونینگ ندارد، پل همفریز را به خدمت گرفته است که سابقه‌ی بهینه‌سازی مدل LMR را برای بی‌ام‌و دارد؛ خودرویی که در لمانز ۱۹۹۹ به مقام قهرمانی رسید.

BMW LMR

BMW LMR  - 1999

شهرت همفریز به مدل LMR بی‌ام‌و محدود نمی‌شود و حضور پررنگ او در پروژه‌ی والکری از استون مارتین و نسخه‌ی GT3 از بنتلی کنتیننتال، او را به چهره‌ای شناخته‌شده در پروژه‌های ساخت خودروهای اسپرت مخصوص پیست تبدیل کرده است. از سویی دیگر، کسی که نسخه‌های GT4 را به جگوار سفارش داده، جیمز هولدر است که چند برند مطرح لباس را در انگلستان مدیریت می‌کند و آن‌چنان به جگوار و مسابقات کلاس GT علاقه‌مند شده است که می‌خواهد با خودروهای F Type سال آینده علاوه بر لمانز، در رقابت‌های قهرمانی اروپا هم شرکت کند.

Jaguar-XKR-S_GT

Jaguar XKR-S GT - 2014

حضور جگوار در لمانز حرکتی تاریخی برای این برند است؛ چرا که آن‌ها چند سال پیش در فرمول یک هم حاضر بودند. جگوار در سال ۲۰۱۴ مدل XKR-S را معرفی کرد که از هر جهت برای شرکت در رقابت‌های کلاس GT مناسب بود؛ اما فقط به تعداد ۲۵ دستگاه تولید و به قیمت ۱۷۵ هزار دلار فروخته شد. جگوار در سال‌های ۱۹۶۰ نیز نسخه‌ی لایت‌ویت (Lightweight) را از مدل E-Type عرضه کرد که امروزه بیش از ۱.۵ میلیون دلار ارزش کلکسیونی دارد. علاوه براین، جگوار در سال‌های دهه‌ی ۵۰ میلادی نیز با مدل‌های C -Type و D-Type به مقام قهرمانی لمانز رسید.

Lightweight E-Type

 Jaguar Lightweight E-Type  1960

نسخه‌ی استاندارد F Type که اکنون یکی از پرفروش‌ترین محصولات جگوار محسوب می‌شود، با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری، ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این مدل در کمتر از ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به قیمت ۶۶ هزار دلار فروخته می‌شود. البته به نظر می‌رسد نسخه‌ی GT4 برپایه‌ی مدل R از F Type ساخته شود که دارای پیشرانه‌ی ۵ لیتری سوپرشارژ به قدرت ۵۵۰ اسب بخار و گشتاور ۶۸۰ نیوتن‌متر است. این مدل ظرف ۳.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت هم فراهم کند. هم‌اکنون نسخه‌ی R از F Type در امریکا، ۱۲۷ هزار دلار قیمت دارد.

Jaguar f-Type

کد خبر 70336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha