نیسان با جی.تی.آر رکوردار درگ 400 متر دنیا شد+تصاویر

پرشین خودرو: تیتر این خبر به‌تنهایی جذاب و باورنکردنی استِ اما ثبت رکورد ۴۰۰ متر در کمتر از ۷ ثانیه، نیسان GT-R را در تاریخ خودروسازی جهان ماندگار خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، نسل کنونی نیسان GT-R از سال ۲۰۰۸ بی‌وقفه تولید می‌شود و هر روز خبری عجیب درباره‌ی آن، جهان را شگفت‌زده می‌کند. این خودرو در کلاس قیمتی خود بی‌رقیب است و تنها وسیله‌ی دنیا محسوب می‌شود که با هزینه‌ای درحدود ۱۱۰ هزار دلار، رسیدن به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت زیر ۳ ثانیه را ممکن می‌کند. حال تیونرهای آمریکایی به سراغ GT-R رفته‌اند و در مسابقات درگ ۴۰۰ متر، رکوردی تاریخی به نام خود و این محصول افسانه‌ای رقم زده‌اند.

اگر علاقه‌مند صنعت خودرو و فناوری‌های آن باشید، حتما با علم تیونینگ و بهینه‌سازی خودروها تاحدودی آشنا هستید. همان‌طور که در سری فیلم‌های سریع و خشن دیده‌ایم، ارتقاء ظاهر و پیشرانه‌ی خودروها با هدف تبدیل آن‌ها به وسیله‌ای که توانایی‌های خارق‌العاده‌ی یک سوپراسپرت را داشته باشد، در آمریکا بسیار پرطرفدار است. این عمل گاهی در یک گاراژ کوچک و با امکانات محدود انجام می‌شود؛ اما چنانچه نتیجه‌ی کار رضایت‌بخش باشد و در رکوردگیری‌ها، خصوصا در تست شتاب ۴۰۰ متر به موفقیت برسد، صاحبان خود را معروف و ثروتمند خواهد کرد.

نیسان GT-R با 2500 اسب بخار قدرت

گاراژ AMS از آن دسته مکان‌هایی محسوب می‌شود که به‌تدریج به محلی معروف و صاحب سبک در صنعت تقویت خودروها تبدیل شده و این‌روزها در آمریکا، بسیار مشهور و خوشنام است. شرکت AMS در سال ۲۰۰۱ شکل گرفت و هرچند در روزهای اول یک گاراژ کوچک و بی‌اهمیت بود، حالا توانسته است محصولی داشته باشد که رکود شتاب ۴۰۰ متر دنیا را با رسیدن به عدد ۶.۹۳ ثانیه، ثبت کند.

نیسان GT-R که با تیونینگ AMS توانسته است ۲۵۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد، به سفارش تیم حرفه‌ای گیدی چامبی (Gidi Chamdi) ساخته شده و از همان ابتدا، با هدف شکستن رکورد ۴۰۰ متر جهان بهینه‌سازی شده است. این خودرو با نام آلفا جی (Alpha G) شناخته می‌شود و پیش از این توانسته بود به رکورد ۷.۱۴ ثانیه دست‌یابد؛ اما روز گذشته در رقابت‌های درگ TX2K سال ۲۰۱۷ توانست به زمان خیره‌کننده‌ی ۶.۹۳۷ ثانیه دست‌یابد و سریع‌ترین خودروی سواری جهان در پیمودن مسافت ۴۰۰ متر باشد.

نیسان GT-R با 2500 اسب بخار قدرت

سال‌ها پیش، آرزوی خودروسازان دنیا، ثبت زمانی کمتر از ۱۰ ثانیه برای مسیر ۴۰۰ متر بود، اما حالا، نیسان GT-R با تیونینگ AMS توانسته است به لطف دو توربوشارژر بسیار بزرگ و جعبه‌دنده‌ای اختصاصی، زمانی کمتر از ۷ ثانیه ثبت کند. آلفا جی، در رکوردگیری سال گذشته، توانست در انتهای مسیر ۴۰۰ متر، سرعت ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت به دست آورد که بسیار قابل توجه است. از دیگر دستاوردهای شرکت AMS می‌توان به نسخه‌ای از نیسان GT-R اشاره کرد که بدون تغییرات بنیادین در پیشرانه، رکورد ۹ ثانیه را در تست شتاب ۴۰۰ متر ثبت کرده بود، این درحالی است که بوگاتی ویرون این مسافت را در زمان ۱۰.۱۷ ثانیه طی می‌کند.

نیسان GT-R با 2500 اسب بخار قدرت

پیش از این نیز دیگر تیونرهای دنیا، با تقویت ابرخودروی نیسان توانسته بودند، رکوردهای جالب و خبرسازی در مسافت ۴۰۰ متر به دست آورند. در سال ۲۰۱۵، شرکت مشهور ETS با رساندن توان خودرو به ۲۰۰۰ اسب بخار، این مسافت را ظرف ۷.۴۹ ثانیه طی کرده بود و چند ماه پیش یک تیونر بحرینی به نام ایکانو توانسته بود زمان ۷.۱۶۸ ثانیه را با GT-R به دست آورد که نهایت سرعت ۳۳۶ کیلومتر بر ساعت به همراه داشت. با این اوصاف باید منتظر بود تا زمان درگ ۴۰۰ متر خودروهای سواری دنیا، به کمک نیسان GT-R، باز هم شکسته شود.

کد خبر 70372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha