نوسازی ناوگان شهری با 3هزار مینی بوس

پرشین خودرو: رییس اتحادیه بنگاه‌های مسافربری تهران گفت: 3000 دستگاه مینی‌بوس تولید داخلی در سال جاری وارد ناوگان حمل‌و‌‎نقل درون شهری استان تهران خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، سیدرضا پورسیف  گفت: چندسالی است که ناوگان حمل و نقل درون شهری پایتخت نیازمند نوسازی است، که در این خصوص خودروهای مینی بوس وضعیت حادتری دارد. به همین دلیل مقرر شده است از سال جاری در قالب تسهیلات اعطایی بلندمدت به مالکان خودروهای فرسوده 3000 دستگاه مینی بوس نو به این چرخه افزوده شود.
وی ادامه داد: این خودروها تولید داخل هستند و در قالب یک تفاهم نامه میان بانک ها و خودروسازان کشور قرار است تامین شود. در این قراردادها سهم شرکت های ایران خودرودیزل و زامیاد بیشتر از سایر تولیدکننده ها است.
رییس اتحادیه بنگاه های مسافربری تهران با اشاره به اینکه پیش از این نوسازی مینی بوس ها فقط با جایگزینی تاکسی صورت می گرفت، تاکید کرد: خودروهای اختصاص یافته به حمل و نقل درون شهری باید ظرفیت های مختلفی داشته باشد تا پاسخگوی تقاضاهای مختلف باشد و به همین دلیل جایگزینی مینی بوس با تاکسی مورد انتقاد این اتحادیه قرار داشت، اما در این طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با عمر بالای 15 سال با خودروی نو با همان ظرفیت صورت می پذیرد.
پورسیف اظهارداشت: تسهیلات در نظر گرفته شده در این طرح متناسب با توان رانندگان است و مدت اقساط بیش از 5 سال است. در صورتی هم که راننده ای تمایل به نوسازی خودروی فرسوده خود نداشته باشد امکان دریافت برگه معاینه فنی برای خودروی کهنه را نخواهد داشت و می بایست فعالیت در ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری را کنار بگذارد.
وی در بخش دیگری از صحبت خود با بیان اینکه در تعطیلات نوروز امسال ظرفیت مازاد خودروهای ناوگان درون شهری تحت پوشش اتحادیه در سرویس دهی برون شهری به کار گرفته نمی شوند، گفت: به دلیل فرسوده بودن بخش زیادی از مینی بوس های ناوگان حمل و نقل درون شهری در تعطیلات پیش رو امکان سرویس دهی به تقاضای پیوستن موقت به ناوگان حمل و نقل برون شهری را نداریم اما در سال های آینده می توانیم از ظرفیت نوسازی ایجاد شده در راستای کمک به تقاضای سفر برون شهری استفاده کنیم.

اقتصادآنلاین

کد خبر 70444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha